آلودگی هوا 30 برابر خطرناک‌تر از دود سیگار!

همانطور که میدانید یکی از علل ایجاد سرطان ریه در انسان کشیدن سیگار است. آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که چرا گاهی افراد غیر سیگاری هم در جامعه دچار سرطان ریه می گردند؟

طبق آخرین تحقیقات علمی صورت گرفته در امریکا ، رادیکال های آزاد موجود در هوای آلوده جزء یکی از آلاینده ها محسوب می شوند که عملکرد آنها در بدن انسان و تاثیرات سوئی که دارد مشابه تاثیرات منفی تنباکو و سیگار است. استنشاق اين مواد آلاينده مي‌تواند در بعضی موارد فرد را روزانه در معرض چيزي حدود ۳۰ برابر بيشتراز راديكال‌هاي آزاد موجود در سيگار قرار دهد. واکنش رادیکال‌های آزاد OH با گازهای آلاینده مثل VOC می باشد ، که از آن در بسیاری از تحقیقات به عنوان عامل سرطان‌زا یاد شده است چرا که اگر این رادیکال ها به صورت آزاد توسط سیستم تنفس استنشاق شوند می‌توانند خطر شکل‌گیری سلول‌های سرطانی را افزایش دهند.اما در این بین راه حل هایی هم نیز برای رفع این مشکل بوجود آمده است که یکی از آنها استفاده از دستگاه تصفیه هوا می باشد که دارای قابلیت رفع کامل تمامی آلودگی های ناشی از دود سیگار و موارد دیگر آلودگی هوا است.

همانطور که می‌دانید تنفس در هوای آلوده برای کودکان نیز خطراتی را بدنبال دارد ، زیرا در دستگاه تنفسی کودکان بدلیل تنفس از راه دهان ، مقدار بیشتری از آلاینده ها باقی مانده و بدلیل کمتر بودن قدرت ایمنی بدن کودکان در مقایسه با بزرگسالان علاوه بر تاثیر منفی در رشد مغزی کودکان ، امکان ابتلا به بیماری های عفونی در آنها بیشتراز بزرگسالان می باشد . آلاینده های اصلی که نقش بسزایی در آلودگی هوا دارند عبارتند از ذرات معلق ، دی اکسید نیتروژن که موجب افزایش عفونت های ریوی می گردد، دی اکسید گوگرد و ازن که موجب ابتلا به آسم و بیماری های مجاری تنفسی می گردد.همچنین وجود ذرات سرب ، منوکسید کربن ، دوده و ذرات معلق ده میکرونی ا ز دیگر منشا های اصلی آلودگی هوا می باشند.

همچنین آزبست (پنبه کوهی یا پنبه نسوز) که برای تولید لنت ترمز و کلاچ از آن استفاده می گردد ، موجب افزایش استحکام در مقابل اصطکاک می شود ، که یکی از عوامل مهم در ابتلا به سرطان می باشد لذا مدتی است استفاده از آن در صنعت ممنوع گردیده است اما در حال حاضر مقدار آزبست موجود در هوای کلان شهر ها بعلت رعایت نکردن و عدم توجه صنایع به این مساله ، بسیار چشمگیر است ، که این موضوعی بسیار جدی درخصوص میزان شدت آلودگی هوا می باشد .

طبق جدیدترین تحقیقات انجام شده، آلودگی هوا با سخت کردن دیواره سرخ رگ ها سبب افزایش فشار خون شده که این امر بخصوص در سالمندان و افرادی که دارای زمینه فشار خون بالا می باشند باعث بروز تپش قلب و سکته های قلبی و مغزی می گردد.
همچنین بر اساس تحقیقات یاد شده ، متاسفانه تاثیر آلودگی هوا در افراد سالخورده و دارای زمینه های بیماری بسیار جدی تر بوده و حتی با یک ساعت حضور آنها در هوای آلوده شهرهای بزرگ این تاثیرات منفی در تپش قلب، فشار خون و تنفس قابل مشاهده است.
بطور کلی دستگاه تصفیه هوا با جذب ذرات معلق در هوا و حذف یون های آلوده کننده موجود در هوای شهرهای بزرگ و صنعتی، قادر به از بین بردن گازهای سمی و مضّر مانند O3 ، SO2،NO2 ، CO و CO2 و تصفیه هوای محیط می باشد.
همچنین دستگاه تصفیه هوا از رشد قارچ ها و کپک ها جلوگیری کرده و موجب کاهش چشمگیر حملات آسمی و آلرژی می گردد.

دستگاه تصفیه هوای خانگی همچنین علاوه بر جذب و از بین بردن ذرات معلق و آلودگی هوا مانند باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها و گرده گیاهان با از بین بردن بوهای نامطبوع و بوی سیگار در محیط های بسته در تصفیه هوا کاملا مؤثر بوده و هوای پاک، سالم و مفرّح را به مصرف کنندگان عرضه می دارد.
امروزه با توجه به انواع آلودگی ها در هوای شهرهای بزرگ، استفاده از دستگاه تصفیه هوا در کلیه منازل و ادارات یکی از ضروری ترین ملزومات زندگی شهری گردیده و علاوه بر آن اکیدا توصیه می نماییم که استفاده از دستگاه های تصفیه هوا همراه با نصب و استفاده از پنجره های دوجداره و UPVC که از ورود دوده و ذرات معلق هوای شهرهای آلوده به داخل جلوگیری می نماید، انجام گردد.
در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز، اطلاعات ده ها مدل از انواع دستگاه تصفیه هوا ، از برندهای معتبر با گارانتی اصلی ارائه گردیده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748613