وزیر ورزش و جوانان گفت: علیرضا کریمی در رقابت‌های کشتی امیدهای جهان حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر منافع شخصی ترجیح داد.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر در نشست روسای فدراسیون های ورزشی که با تجلیل از علیرضا کریمی کشتی گیر ملی پوش امید ایران همراه بود اظهار داشت: ورزشکاران ایران اسلامی در طی 39 سال گذشته با درک صحیح از رویکرد اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین در میادین ورزشی حریفان رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نشناخته اند و برگ های زرین و خاطرات جاودانی در تاریخ مبارزات ضد استکباری از خود به جای گذاشتند.

سلطانی فر به سیر تاریخی مردم فلسطین و جنگ های اعراب و رژیم اشغالگر قدس در دو برهه زمانی قبل و بعد از انقلاب پرداخت و با اشاره به برخی جنگ های 1948،1956 و کانال سوئز که مناطق وسیعی از خاک کشورهای عربی به تصرف رژیم اشغالگر درآمد؛ دوران بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در قبال دفاع از مردم مظلوم فلسطین روشن و افتخارآمیز دانست و اظهار داشت: رویکرد معمار کبیر انقلاب اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین باعث شد که از آن پس درگیری های مختلف بین رژیم صهیونیستی و رزمندگان در جهاد اسلامی، حماس ،جنگ 22 روزه و جنگ 33 روزه، منجر به پیروزی های بزرگ و قوت گرفتن مقاوت مردم مظلوم فلسطین شود.

سلطانی فر در ادامه این بحث توضیح داد: امروز با محوریت جمهوری اسلامی ایران و کمک مستشاری به کشورهای اطراف، هم رژیم اشغالگر قدس را زمینگیر کردیم و هم سایر فتنه ها و توطئه هایی که در منطقه با سرکردگی گروه های تکفیری داعش و جبهه نصرت در صدد بود پایه های نا امنی را در مجاور مرزهای ایران مستقر کند ،با دلاورمردی های رزمندگان کشورهای اسلامی از جمله فاطمیون،حیدریون و زینبیون و با کمک های مستشاری فرماندهی سپاه قدس، قهرمان ما سردار سپهبد قاسم سلیمانی که انجام داد خنثی و ریشه آن توطئه ها خشک شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تحلیل مسئولین ما که باید با داعش در عراق و سوریه مبارزه کنیم درست و منطقی بوده است تصریح کرد: ما موفق شدیم این توطئه را که منطقه را تهدید می کرد و می رفت که به یک اسرائیل دیگری تبدیل شود در نطفه خفه کردیم.

سلطانی فر گفت: در طول ٣٩ سال گذشته در تمام عرصه های سیاسی، نظامی، اجتماعی، با ایادی استکبار جهانی بویژه رژیم اشغالگر قدس مقابله کرده ایم و آنها را به رسمیت نشناخته ایم و به دلیل آنکه این رژیم را از اصل نامشروع می دانستیم مقابله کردیم و این رویکرد و سیاست استمرار خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: همه کسانی که در صحنه های نظامی،اجتماعی،سیاسی،ورزشی و فرهنگی با توطئه ها و دسیسه های این رژیم نامشروع مقابله می کنند قهرمان و پهلوان هستند و در تاریخ مملکت به عنوان پهلوانان و قهرمانان جاودانه از آنها یاد می شود و به تاریخ گهربار کشور خواهند پیوست.

سلطانی فر از علیرضا کریمی به عنوان کشتی گیر قَدَر و با ارزش نام برد و تصریح کرد: این جوان پهلوان و شایسته در مقابل حریف روس مبارزه بسیار خوبی داشت و حتی می توانست مدال طلا را هم برای کشورمان به ارمغان آورد اما او حفظ ارزشهای نظام را بر منافع شخصی ترجیح داد و در مسیری قدم گذاشت که همان رویکرد ما در حفظ منافع ملی است و این مهم قابل تقدیر است.

وزیر ورزش و جوانان از علیرضا کریمی به عنوان قهرمان ملی یاد کرد و اقدام او در راستای حفظ منافع ملی در دفاع از آرمان های مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ستود و خاطرنشان ساخت: این کشتی گیر ارزنده یکبار دیگر نیز که چند سال پیش اتفاق افتاد مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی قرار نگرفت اما با عزم ،اراده و انگیزه جدی می تواند یکی از مدال های طلای ایران در بازی های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 را برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد .

سلطانی‌فر از این کشتی گیر به عنوان قهرمانی نام برد که شایستگی قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و دستیابی به سکوهای بالاتر را دارد.

در نشست وزیر ورزش با روسای فدراسیون ها ؛دکتر سلطانی فر از علیرضا کریمی با اهدای شال پهلوانی و هدیه ای به عنوان پاداش ویژه تقدیر کرد .همچنین وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: علاوه بر آن، پاداش معادل مدال طلای امیدهای جهان نیز به این قهرمان ارزنده تعلق خواهد گرفت.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =