تسنیم نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از مقررات سخت برای حامیان گفت: امروز به صورت قاطع اعلام می‌کنیم که وزارت کار بیش از ۵۰ درصد کودکان بی‌سرپرست را از مجموعه بهزیستی را خارج کرده است.

علی ربیعی در حاشیه مراسم افتتاحیه فاز دوم شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه رئیس جمهور توجه بسیاری به رسیدگی از کودکان بهزیستی دارند، گفت: در حال تلاش هستیم کودکان بهزیستی را برای ورود به سطح جامعه آماده می‌کنیم.

او گفت: باید شرایطی فراهم شود تا برای افرادی که امکان دانشگاه رفتن را ندارند مراکز کاریابی خاص در نظر گرفته شود تا به راحتی وارد بازار کار شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ناتوانی برخی افراد نسبت به نگهداری فرزندانشان، گفت: شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) روزانه سه ورودی دارد که ما باید نیاز این کودکان را تأمین کنیم. او به نیازهای مددجویان اشاره کرد و گفت: کودکانی که در این مراکز هستند نیازهایی از جمله نیاز مالی، نیاز سرپناه، نیاز مراقبت و نیاز عاطفی دارند که نیاز عاطفی آنان برای بزرگ شدن بسیار اهمیت دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از مقررات سخت برای حامیان، گفت: اگر خانواده‌ای داوطلب نگهداری کودک بود باید مقررات را آسان کرد.او با تاکید بر مقررات‌زدایی گفت: برخی حامیان برای نگهداری از کودک چهار سال در نوبت بودند که این اصلا رضایت بخش نیست.
ربیعی گفت: در برخی مراکز 50 درصد کودکان توانمند شده و به خانواده‌ها بازگردانده شده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته موضوع رسیدگی به کودکان بی سرپرست در دستور کار وزارت کار قرار گرفته است، گفت: جمع بندی ما از برگزاری جلسات مختلف این بوده ‌که اگر بتوانیم این افراد را در قالب خانواده ساماندهی کنیم پیشرفت قابل توجهی را به دست آورده‌ایم.

او گفت: نیازهای عاطفی و سرپناه توسط دولت تأمین می‌گردد اما دولت نمی‌تواند نیاز مراقبتی در حد اعلا و نیاز عاطفی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. نیاز مراقبتی و عاطفی به کانون گرم خانواده نیاز دارد.

ربیعی با اشاره به اینکه شعار بهزیستی در خانه یکی از ولویت‌های اصلی دولت است گفت: یک خانواده اصیل باید بتواند نیازهای مختلف عاطفی و مالی را به بهترین شکل ممکن برطرف کند خانواده اولیه باید اخلاق مدار باشد و سازمان بهزیستی جنس مددکاری خود را در این زمینه حفظ کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی دیگر از رویکردهای وزارت کار در حوزه حمایت از فرزندان بی سرپرست قراردادن این کودکان در بین اقوام درجه یک این افراد است این موضوع سبب می‌شود که پیوند عاطفی بهتر و بیشتر شکل بگیرد. امروز به صورت قاطع اعلام می‌کنیم که وزارت کار بیش از 50 درصد کودکان بی‌سرپرست را از مجموعه بهزیستی خارج کرده است.

او گفت: یکی از رویکردهای دولت تقویت بنگاه‌های اقتصادی خارج در جهت حمایت های مادی و معنوی از کودکان است ما نمی‌توانیم به همین صورت کودکان را راهی جامعه کنیم باید زمینه های رشد و تعالی آنها را فراهم کنیم. این کودکان و نوجوانان نمی توانند به صورت مستقل با این کمبودها و نیازها وارد جامعه شوند و موفق عمل کنند.

ربیعی گفت: ما علاقه مندیم که سازمان بهزیستی فعالیت های خود را در حوزه حمایت از کودکان بی سرپرست افزایش دهد و من به صورت قاطع می گویم که شعار بهزیستی در خانه در دولت تدبیر و امید محقق می‌شود.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    2 0
    فقط همين ، قوانين را ساده كنند . عمل كنيد . ماها كه بچه نداريم و از نظر مالي آنقدر ثروت نداريم كه بخواهيم چيزي بنام آنها بكنيم تا سرپرستي آنها را بگيريم چه بايد بكنيم . خدواند واقعاً بزرگ است به معتاد و قاچاقچي و فقير و ... هم بچه ميدهد ما چه جائي نشسته ايم كه آنقدر سنگ جلوي پاي اين و آن مي اندزيم كاري بكنيد كارستان .....