«آرپاچای» توانایی‌های مختلفی درزمینه صنایع دستی دارد

مهر زنجان نوشت؛ رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران به ظرفیت‌های حوضه آبخیز «آرپاچای» اشاره کرد و گفت: این منطقه توانایی‌های مختلفی در زمینه صنایع دستی و مباحث فرهنگی دارد.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران به ظرفیت‌های حوضه آبخیز «آرپاچای» اشاره کردو گفت: این منطقه توانایی‌های مختلفی در زمینه صنایع دستی و مباحث فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، استر کوئیش لاروش ظهر چهارشنبه در جلسه بهبود ظرفیت زنان روستایی در مدیریت پایدار منابع طبیعی افزود: یونسکو در ایران فعالیت خود را با رویکرد فرهنگی، آموزش و علوم طبیعی سازمان ملل متحد انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: یونسکو دارای گستره فعالیت بالایی است و بخش فرهنگی فعالیت‌های یونسکو به میراث فرهنگی ملموس و ناملموس مربوط می‌شود.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران تاکید کرد: رویکرد سازمان یونسکو بیشتر فعالیت در بخش آموزش است و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از جمله آموزش‌هایی است که مورد تاکید این سازمان به نسل آینده است.

لاروش به ایجاد پدیده‌ای به نام «ذخیره‌گاه زیست کره» در یونسکو شکل گرفته است اشاره کردو گفت: در ایران ۱۲ ذخیره‌گاه زیست کره تشکیل شده است.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران افزود: این ذخیره‌گاه‌ها محیطی هستند که انسان‌ها می‌توانند با زندگی و کار در آن درآمد پایدار داشته باشند و به حفظ محیط زیست کمک کنند.

لاروش به ظرفیت‌های حوضه آبخیز «آرپاچای» اشاره کردو گفت: این منطقه توانایی‌های مختلفی در زمینه صنایع دستی و مباحث فرهنگی دارد.

وی به توسعه گردشگری پایدار اشاره کردو افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های یونسکو در جهان است و ایستگاه‌های گردشگری و شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی از جمله اقداماتی است که این سازمان در این راستا انجام می‌دهد.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران از چاپ و توزیع جزوه‌های مختلف، برای سوادآموزی نهضت خبر داد و گفت: اپلیکیشن‌های موبایلی نیز برای استفاده کودکان و نوجوانان طراحی شده که موضوع اصلی آن آموزش نحوه استفاده صحیح از منابع طبیعی است.

لاروش تصریح کرد: باید به عنوان شهروندان جهانی به فکر حفظ منابع طبیعی باشیم وحفاظت از منابع طبیعی و تنوع زیستی از مهم‌ترین اهداف دفتر یونسکو در ایران است.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران گفت: اگر اقدامی در زمینه کمبود آب انجام نشود تا سال ۲۰۵۰ از هر چهار نفر یک نفر دچار بحران کمبود آب می‌شود وکمبود آب در سراسر دنیا بزرگترین چالش است.

لاروش افزود: استفاده‌کنندگان آب در جوامع محلی زنان هستند و این افراد در تربیت نسل آینده نیز بسیار اثرگذار هستند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =