ایسنا نوشت: یک عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به مولاوردی پیشنهاد کرد پاسخ مقام معظم رهبری به نامه مولوی عبدالحمید به‌عنوان سندی زرین ثبت شود و دولت نیز مقدمات اجرایی و عملیاتی شدن فرمایش رهبری را به طور جدی دنبال کند.

فاطمه سعیدی با اشاره به نامه‌نگاری صورت گرفته بین مقام معظم رهبری و مولوی عبدالحمید درباره ضرورت پرهیز از تبعیض نسبت به مذاهب و قومیت‌ها، اظهار داشت: پاسخ دقیق و بسیار پرمغز رهبری معظم انقلاب به درخواست محترمانه جناب مولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدان و از بزرگان اهل تسنن ایران باید بیش از این‌ها مورد مداقه قرار گیرد.

وی افزود: آقای عبدالحمید از برخی تبعیض ها و بی مهری ها نسبت به اهل تسنن گلایه داشتند و رهبری انقلاب از موضعی پدرانه همه را به قانون مداری و پرهیز از تبعیض قومی و مذهبی فراخواندند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: به زعم من مرقومه ای که از دفتر معظم له به عنوان پاسخ ایشان منتشر شد در تراز مترقی ترین مواضع حقوق بشری در دنیا است. در منطقه ای که بسیاری از کشورها حتی یک بار نیز صندوق رای را از نزدیک ندیده اند ما با تاکید بر لزوم رفع تبعیض ها و اقدامات ناصواب علیه دیگر مذاهب به عنوان کشوری پیشرو شناخته می شویم.

سعیدی یادآور شد: من به سرکار خانم مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی، پیشنهاد می‌کنم این سند زرین را ثبت نموده و دولت نیز مقدمات اجرایی و عملیاتی شدن فرمایش رهبری را به طور جدی دنبال کند. این نامه مهم می تواند یادآور فتوای تاریخی معظم له در حرمت به‌کارگیری سلاح هسته ای باشد و باید به عنوان یک سند حقوق بشری مهم ثبت و برای تمامی نهادهای حاکمیتی لازم الاجرا شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما امروز در وضعیتی از فرصت های عادلانه برای اهل تسنن صحبت می کنیم که متاسفانه در میانمار شاهد قتل عام مسلمانان هستیم. بربریتی در عصر مدرن در حال وقوع است و متاسفانه نهادهای بین المللی نیز نسبت به آن توجه لازم را نشان نمی دهند. در همین مقطع شاهد این سند درخشان هستیم و باید آن را به دنیا بشناسانیم تا شناخت صحیحی از ما و ملت بزرگمان داشته باشند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =