تسنیم نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه روحانی هیچ‌گاه نگفت من اصلاح طلبم و حتی جهانگیری گفت من نماینده پوششی هستم، گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدای اصلاح‌طلب نداشتیم و در گزینه‌ها "روحانی" خیرالموجودین بود.

مصطفی کواکبیان عصر امروز در مراسم روز دانشجو که توسط انجمن اسلامی دانشجویان نسل نو دانشگاه آزاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: در وهله اول کسب دانش و علم‌آموزی جزو نخستین بایدهای دانشجویان است و دانشگاه و دانشجویان مرجع فکری جامعه محسوب شده و برای ارتقای این بینش باید در عرصه سیاست ورود کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دانشجویان باید بدانند در اجتماع چه جریانی وجود دارد، افزود: اگر دانشجویان مطلع نباشند ممکن است با موجی فریب بخورند.

کواکبیان با بیان اینکه دانشجو منزوی نیست و همواره آرمان‌گرا است، ادامه داد: دانشجو بدون اهداف آرمانی در دانشگاه نباید فعالیت کند و آرمان‌های آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی، توسعه کشور و مردم‌سالاری در حکومت از جمله مهم‌ترین موارد این آرمان‌هاست و از همه مهم‌تر آرمان مقابله با استکبار است.

وی افزود: دانشجویان نسبت به فیش‌های نجومی و اختلاس‌ها ساکت نباشند و براساس واقعیت‌ها باید ملزومات حرکت دانشجویی را دنبال کنند و مطالبه‌گری دانشجویان حائز اهمیت است و در قالب بیانیه و همایش این آرمان‌ها را تبیین کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر‌اینکه جامعه‌ای به‌صلاح می‌رسد که امر به معروف و نهی منکر در آن وجود داشته باشد، عنوان کرد: باید حرف‌های دانشجویان شنیده شود. البته خطوط قرمز انقلاب و اسلام باید توسط دانشجویان رعایت شود و انجمن‌های اسلامی نیز باید بر پایه اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه هر دانشگاهی متناسب با پذیرش دانشجو باید اشتغال‌زایی کند، عنوان کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه باید یک جایی عمل شود و فارغ التحصیلان لیسانس به بالا بیشترین مراجعه را به نمایندگان مجلس برای کار و اشتغال دارند و طرح‌های قانونی اشتغال‌آور باید ایجاد شود.

کواکبیان با بیان اینکه روحانی هیچ‌گاه نگفت من اصلاح‌طلبم و حتی جهانگیری نیز گفت که من نماینده پوششی هستم، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای اصلاح‌طلب نداشتیم و اصلاح طلبان به روحانی کمک کردند و در گزینه‌ها "روحانی" خیرالموجودین بود و شعارها و وعده‌های روحانی را باید مطالبه کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: ترامپ هیچ وقت برجام را پاره نمی‌کند و کل اتحادیه اروپا محکم روی برجام ایستاده ولی برخی اوقات اروپا نیز تکه‌پراکنی می‌کند.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =