پس از شکار غیرقانونی سیسیل، معروفترین شیر دنیا که در زیمبابوه توسط والتر پالمر دندان پزشکی آمریکایی کشته شد، اعتراضات مختلفی از سوی مردم و برخی شرکت‌ها هم دیده شد؛ از تظاهرات روبروی مطب پالمر تا قابی مزین تصویر سیسل برای گوشی اچ‌تی‌سی. 3 روز پیش نیز بازی در اپ استور اپل، آکاوانو یک بازی منتشر کرد به اسم «انتقام سیسیل».


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حدود 10 روز پیش اپل به علت اینکه این بازی با قوانینش مطابقت ندارد، اجازه نداد در اپ استور قرار بگیرد. شرکتی که این بازی را ساخته اعلام کرده است که طبق قوانین اپل دشمنان در بازی نباید یک فرهنگ، دولت واقعی و یا هر گروه واقعی دیگری را هدف خود قرار دهند. با این وجود به نظر می رسد اپل نظرش را تغییر داده است و این بازی را در اپ استور قرار داده است.

در توضیح این بازی که 1.99 دلار قیمت دارد نوشته شده است: «با دانلود آن شما از ماهواره ها و هواپیماهای بدون سرنشین حمایت کرده اید و منجر به توقف شکارهای غیرقانونی می شوید.»

در این بازی سیسیل و دوستانش با تیراندازی به شکارچیان انتقامشان را می گیرند، توسعه دهندگان این بازی اعلام کرده اند که این بازی به افتخار سیسیل ساخته شده است و نشان می دهد که تکنولوژی چگونه می تواند جلوی شکار غیرقانونی را بگیرد.

آنها در این رابطه گفتند: مرگ سیسیل به ما این قدرت را داد تا یک بازی بسازیم که در آن شیرها به شکارچیان غیرقانونی تیراندازی می کنند. در این بازی حیوانات در حین پرواز به شکارچیان غیر قانونی تیر اندازی می کنند. پرواز حیوانات تشبیهی است به حمایتی که با هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره از حیوانات می شود.

گفتنی است چندی پیش در همان منطقه در زیمبابوه که سیسیل شکار شده بود، شیری دیگر به یک تور لیدر حمله کرده و منجر به مرگ او شد.

47237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =