آغاز  ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در زنجان

ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از امروز ١٨ آذرماه در زنجان آغاز شده و تا ٢٠ دی ‌ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ناصر مقدم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این باره گفت: این مسابقه به صورت سالانه و بدون محدودیت سنی برگزار شده و به کلیه شرکت‌کنندگان که حدنصاب قبولی را کسب کنند، گواهی معتبر ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، وی در مورد اهداف برگزاری این آزمون گفت: تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآن استان، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت و استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی استان از جمله اهداف برگزاری این آزمون است.

وی برگزاری این آزمون را در چهار موضوع عنوان کرده و ادامه داد: حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع) و انس با قرآن، چهار موضوع آزمون بوده که در ٢٤ رشته شامل حفظ قرآن از یک جزء تا کل آن، حفظ موضوعی قرآن کریم، در بخش معارف اهل بیت مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، مفاهیم خطبه فدکیه و ... است.

به گفته این مقام مسئول، زمان آزمون کتبی در تمامی رشته‌ها دهم اسفندماه تعیین شده، آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن نیز روز ١٢ اسفند اعلام شده است. آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش‌آموزان و بزرگسالان نیز از ١٢ تا ١٧ اسفندماه برگزار می‌شود.

مقدم با اشاره به ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از طریق سایت www.quranedu.ir تاکید کرد: کارت ورود به جلسه آزمون از روز اول بهمن ماه تا ٩ اسفندماه از طریق همین سایت قابل دریافت بوده و خواهران و برداران می‌توانند بدون محدودیت سنی در آن ثبت‌نام کنند.

این آزمون از سوی معاونت قرآن و عترت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود و به کسانی که حدنصاب قبولی را کسب کرده باشند، علاوه بر ارائه گواهی معتبر، به قید قرعه جوایزی تعلق می‌گیرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =