معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود چهار هزار زائر در آستانه شهادت امام جواد(ع) در امزاده موسی مبرقع(ع) حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، حجت‌الاسلام علی عزیزی در نشست خبری که قبل از ظهر یکشنبه در مرقد مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) قم برگزار شد ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: امام موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) است و همین نکته باعث شده تا در سالروز شهادت امام جواد(ع) حرم مطهر این امامزاده مأمن بسیاری از زائران و دوستداران آن حضرت باشد.

وی در ادامه به برنامه‌های ویژه این امامزاده اشاره و بیان داشت: در شب شهادت امام جواد الائمه(ع) مراسم پخت غذا انجام می‌شود که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای چهار هزار نفر غذا پخت می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: مراسم عزاداری و سینه زنی و نوحه سرایی از فردا در این مکان مقدس آغاز می‌شود و دسته‌های عزاداری از کشورهای مختلفی همچون پاکستان و عراق از حرم حضرت معصومه(س) به سمت این امامزاده حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به پیش بینی حضور حداقل سه الی چهار هزار زائر در روز شهادت امام جواد(ع) در آستان مبارک امامزاده موسی مبرقع(ع) ابراز داشت: با توجه به کارهای تبلیغی و رسانه‌ای که انجام شده به نظر می‌رسد در سال جاری تعداد زائران در روز شهادت رقم بالاتری را نشان دهد و تعداد زائران خارجی افزایش یابد.

حجت الاسلام عزیزی به سیاه پوش کردن حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) از امروز خبر داد و بیان کرد: پرچم عزا هم شامگاه امشب بر فراز گنبد مسجد به اهتزار در می‌آید و مراسم عزاداری تا شامگاه روز شهادت ادامه دارد.

وی افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته برنامه‌های عزاداری و حال و هوای آن به طور زنده از شبکه‌های رادیویی پخش می‌شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =