۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵

ایرنا نوشت: فرماندار کل استرالیا روز دوشنبه فرمان انحلال مجلس سنا و مجلس نمایندگان این کشور را صادر کرد و مبارزات انتخاباتی در استرالیا برای حضور مردم در انتخابات زودهنگام عمومی دوم ژوئیه (12 تیر) آغاز شد.


مقامات مجلس سنا و مجلس نمایندگان استرالیا امروز دوشنبه فرمان فرماندار كل را كه منصوب ملكه انگلیس است برای انحلال مجالس دریافت كردند و به این ترتیب برنامه ریزی 'مالكوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا برای برگزاری انتخابات زودهنگام در 12 تیر ماه محقق شد.

نخست وزیر استرالیا روز یكشنبه گفته بود با تایید انحلال مجالس این كشور كه از سال 1987 تاكنون سابقه نداشته است، مردم در انتخاباتی برای تعیین نمایندگان خود و پس از آن شكل گیری دولت جدید به پای صندوق های رأی می روند.

تارنمای 'اسكای نیوز' اعلام كرد مالكوم ترنبول' نخست وزیر از حزب حاكم لیبرال ملی و 'بیل شورتن' رئیس حزب مخالف كارگر مبارزات انتخاباتی خود را در ایالت كوئینزلند آغاز كرده اند.

نخست وزیر در 'بریزبن' بسر می برد و رهبر مخالفان در شمال این ایالت فعالیت تبلیغاتی را كلید زد.
'تونی ابوت' نخست وزیر سابق استرالیا اواخر شهریور ماه گذشته در كودتایی درون حزبی مقابل مالكوم ترنبول برای تعیین رهبر جدید حزب لیبرال دموكرات این كشور شكست خورد و جای خود را به ترنبول داد.

ترنبول برای اینكه طول زمان دولتش كوتاه نباشد و بتواند حمایت لازم در مسیر اصلاحات سیاسی و اقتصادی را كسب كند انحلال مجالس را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پیشنهاد كرد و امیدوار است حزبش از این انتخابات برنده خارج شود.
حزب مخالف كارگر در نظرسنجی های اخیر شانه به شانه ائتلاف احزاب حاكم ملی – لیبرال استرالیا حركت می كند.
ائتلاف ملی – لیبرال استرالیا سال 2013 به قدرت رسید.

'مالكوم ترنبول' گفته است 'من كاملا مطمئن هستم مردم استرالیا برای یك دوره دیگر اداره دولت را در اختیار ما قرار می دهند'.
در این دوره از انتخابات استرالیا اعضای چهل و پنجمین پارلمان این كشور برگزیده می شوند. 150 عضو مجلس نمایندگان و 76 عضو مجلس سنا در انتخابات عمومی توسط مردم انتخاب می شوند.

انتخابات فدرال استرالیا مهمترین رویداد رای گیری در این كشور است كه هر سه سال یكبار برگزار و منجر به تشكیل پارلمان، كابینه دولت و انتخاب نخست وزیر می‌ شود.
براساس قانون، اعضای مجلس نمایندگان استرالیا و به تبع آن نخست وزیر به طور متوسط هر سه سال یكبار انتخاب می‌ شوند، اما اعضای سنای استرالیا هر 6 سال یكبار برگزیده می‌ شوند.
شركت در انتخابات استرالیا اجباری است و اگر فرد واجد شرایط بدون دلیل موجه در انتخابات شركت نكند با جریمه نقدی مواجه می‌ شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =