ایرنا نوشت: وزیرخارجه آمریکا با تکرار ادعای خود مبنی بر وجود ضعف در برجام می گوید: درحال حاضر در توافق هسته ای هستیم و کنگره درحال بررسی است که آیا ما باید چیزی انجام دهیم.

رکس تیلرسون روز سه شنبه در جمع کارکنان وزارت خارجه، گزارشی از عملکرد یکسال صدارت بر وزارت خانه را تشریح کرد.
وی درباره مبارزه با تروریسم و داعش گفت: تلاش برای شکست داعش یک مسیر طولانی است و سال ها طول می کشد تا ایالات متحده بتواند پیروزی بر داعش را اعلام کند.

وزیر خارجه آمریکا درباره سوریه هم اظهار کرد: ایالات متحده با روسیه کار می کند تا شرایط سوریه برای دستیابی به فرایند صلح فراهم شود. در این فرایند صلح، آمریکا می بیند که رژیم اسد در مدت طولانی، بخشی از رهبری سوریه نخواهد بود.
تیلرسون درباره برجام هم گفت: برجام دارای نقاط ضعفی است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید با متحدانمان درباره چگونگی اجرای کامل آن نشست برگزار کنیم.

وی بار دیگر ایران را متهم به ثبات زدایی در منطقه کرد و ادامه داد: درحال حاضر ما در این توافق هستیم و کنگره در حال بررسی این توافق نامه است که آیا چیزی وجود دارد که آن ها از ما بخواهند انجام دهیم.
وزیر خارجه آمریکا که تاکنون سابقه ای در کار دیپلماسی نداشته در این اظهارات خود بر گفته محمدجواد ظریف پس از نشست سطح وزیران کمیسیون مشترک برجام در نیویورک که مقامات آمریکایی نشان دادند اطلاعی از وضعیت جهانی ندارند، مهر تایید زود و گفت: دیپلماسی کار ساده ای نیست.

تیلرسون افزود: زمانی که کارم را در وزارت خارجه آغاز کردم چیزی از این کار و این که آن ها چگونه کارشان را انجام می دهند، نمی دانستم.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =