۰ نفر
۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹

تسنیم نوشت:در حالی قیمت خودروی پژو ۲۰۰۸ تا حدود ۱۰۰ میلیون تومان توسط ایران خودرویی‌ها اعلام شده بود که معاون سازمان حمایت با توجه به پیش فروش این خودرو ، پیش‌بینی قیمت ۱۲۰ میلیون تومان را اعلام کرده است.

 همزمان با سفر روحانی به فرانسه در بهمن ماه 94 قرارداد از سرگیری همکاری‌ ایران خودرو و پژو نهایی شد.ایجاد شرکت مشترک ایرانی فرانسوی با سهامداری 50درصدی هر یک از طرفین مهمترین بخش این قرارداد بود که باید به انتقال تکنولوژی، تولید محصولات جدید و همچنین استفاده از بازارهای صادراتی منتهی شود.

در این قرارداد طی 5 سال تا 400 میلیون یورو (451 میلیون دلار) سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات جدید، تحقیق و توسعه انجام خواهد گرفت. بدین جهت تولید مشترک سه نوع خودروی 208، 2008 و 301  در این قرارداد تعریف شد که قرار است در شرکت مشترک"ایکاپ" با سهم پنجاه درصدی هر یک از طرفین با اولویت صادرات 30 درصد از محصولات  انجام شود. 

قرار بود خط تولید 2008 اسفند ماه سال گذشته رونمایی شود،اما  به دلیل مشکلات روند داخلی سازی افتتاح رسمی خط تولید اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو (2008)  12اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت .

بعد از افتتاح رسمی خط تولید قرار شد شرکت جزئیات فروش این خودرو را هم اعلام کند که با تعلل هایی امروز اول تیرماه نخستین سری فروش این خودرو آغاز شد. نکته قابل توجه دراین فروش عدم اعلام قیمت نهایی خودرو است که همین موضوع با انتقادات بسیاری همراه شد اما مسؤلان ایرادی به این موضوع نگرفتند و معتقد بودند قیمت این خودرو را عرضه و تقاضا مشخص خواهد کرد.

علاوه بر این موضوع مسؤلان ایران خودرو از همان روزهای اعلام تولید مشترک پژو 2008گفته بودند قیمت این خودرو زیر 100میلیون تومان خواهد بود و همین امرباعث شد تا مردم برای خرید آن رغبت بیشتری داشته باشند.

اما میر آخورلو معاونت بازرسی سازمان حمایت در مورد ابهامات فروش پژو 2008 که گفته است هرچند براساس آئین نامه پیش فروش خودرو ، ودیعه دریافتی هنگام پیش فروش حداکثر 50 درصد قیمت خودرو تعیین شده است اما چون قیمت فروش نقدی آن مشخص نشده است و پیش بینی می شود این خودرو با قیمت 120 میلیون تومان از خرداد سال آینده عرضه شود ، با پیش فروش 60 میلیون تومانی موافقت شد.

با توجه به صحبت های مدیرعامل ایران خودرو که قرار بود با افزایش ساخت داخل این خودرو با قیمت زیر 100 میلیونی راهی بازار شود، جهش قیمتی پیدا کرده و قیمت آن که هنوز نهایی نشده به 120 میلیون تومان رسیده است.

در حال حاضر از ساعت 10 صبح امروز نخستین مرحله فروش این خودرو آغاز شده و باید دید در نهایت خودرویی فرانسوی پژو 2008 تا چه اندازه با رغبت مردم در خرید روبه رو خواهد شد و تا چه اندازه رشد قیمت را تجربه می کند .

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    106 0
    مبارزه با گرانی تحریم خرید
    • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
      12 0
      اگر بخواهیم قیمت جهانی این خودروی فرانسوی که قرار است توسط ایران خودروی به بازار ایران عرضه شود، بررسی کنیم، در حال حاضر پژو 2008 در بازارهای جهانی حدود 18 هزار دلار قیمت می خورد. اگر این نرخ را با دلار 3745 تومانی همین امروز تهران هم محاسبه کنیم، رقم فروش پژو 2008 که قرار است در ایران و با همکاری فرانسوی ها تولید بشود، چیزی حدود 67 میلیون و 410 هزار تومان خواهد بود.اقای رییس جمهور کشور داری فقط به افتتاح خط مونتاژ و ژست گرفتهای تبلیغاتی نیست لطفا جلوی این اجحاف در حق ملت را بگیرید
    • بی نام IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
      1 0
      اشکال نداره پذیرش کنندگان را زیاد کنید علاقمندان تو صف نمونن خسته بشن زود کارشون انجام بشه
  • بابک RO ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    27 0
    در حال حاضر از ساعت 10 صبح امروز نخستین مرحله فروش این خودرو آغاز شده و باید دید در نهایت خودرویی فرانسوی پژو 2008 تا چه اندازه با رغبت مردم دلالان در خرید روبه رو خواهد شد و تا چه اندازه رشد قیمت را تجربه می کند .
  • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    46 0
    خدا رحم کنه حالا ببینین چه بلایی سر مشتری ها خواهند آورد
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    32 0
    اگه مردم غیرت داشته باشند در برابر این ظلمی که خودروسازان داخلی مثل همیشه دارند بهشون می کنند واکنش نشون می دن و این خودرو رو نمی خرند
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    25 1
    ما که ماشین پژو پارس مان را عوض نمیکنیم ، بالاخره بازار از ماشین جدید اشباع میشود و قیمت ها سیر نزولی پیدا میکنند و، عین رکود ساختمان که عرضه زیاد است و خریدار کم . متاسفانه صنعت در کشور ما لحظه ای میباشد و روی همین اصل است که هیچ صنعتی پایدار نمیماند . هر تولیدی باید گردش کار داشته باشد با حداقل سود و الا قیمت را آنقدر بالا ببرید که فقط عده کمی توان خرید را داشته باشند ، در دراز مدت صنعت خودرو هم ورشکسته خواهد شد. مثل بقیه کارهایمان.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    15 1
    120 میلیون؟؟؟
  • سینا A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    18 1
    حالا زمان ثبت نام برسه به 130 هم میرسه.زیاد نگران نباشین.همه چی آرومه.ما هم هنوز داریم جمع میکنیم ببینیم پراید میتونیم بخریم یا نه
  • بی نام RO ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    18 1
    مردم نباید بخرند
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    29 1
    سزای گران فروش نخریدن است ..... اما امت همیشه در صحنه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    22 1
    این اقا معاون سازمان حمایت از مصرق کنندگانه یا سازمان حمایت از اسران خودرو؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    22 1
    صد تومنم براش زیاده اونوقت شده صد و بیست؟
  • بی نام US ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    26 2
    کدوم آدم عاقلی میاد ۱۲۰ میلیون تومان رو پول پژو ۲۰۰۸ بده که ۹۸ اسب بخار قدرت داره عملا ۲۰۷ هستش که گنده ترش کردن تو رنج قیمت ۹۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان شاسی بلند های چینی و کره ای خوبی هستند حتی میشه با ۱۲۰ تومان ی میتسوبیشی دست ۲ گرفت آخه چرا با احساس آدم بازی میکنید
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    16 2
    با این قیمت مشابه وارداتی مناسبتر و به روز تر هست.
  • علي IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    32 2
    متاسفم واسشون .. ماشين ٤٠تومني رو ١٢٠ميخوان بدن ملت رو احمق فرض ميكنن؟؟؟؟ تا زماني انحصار خودرو دست چند تا شركت سودجوي بي مصرف باشه وضعه خودروي كشور ما همينه
  • کوروش A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    18 2
    120 میلیون واسه یک برند اروپایی زیاده , اونم با حجم موتور 1200 تا 1600 , با توجه به اینکه توان تولیدی هم از توریو شارژر تولید میشه و کسانی که ماشین توربو شارژر دارند میدونن که توربو در ماشین های معمولی باعث زودتر خراب شدن موتور میشه , با این قیمت و مشخصات بعید میدونم بتونه سهم بازار خوبی به دست بیاره و حکایت برلیانس وی 5 که با این حجم موتور 1600 اول با قیمت 100 تومن عرضه شد و سپس متوقف و هم اکنون حدود 65 میلیون خرید و فروش میشه , البته سیاست خوبی دارند به جای اینکه از 10 هزار ماشین سود معقولی به دست بیارند با فروش تنها 1 هزار خودرو به سود پیشبینی شده می رسند اما امیدوارم مردم آگاهانه با توجه به مشخصات فنی اقدام به خرید کنند چون نهایتا قیمت توسط بخش فنی عموم جامعه گذاشته میشه
  • ایرانی A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    10 2
    90 میلیون، 100 میلیون، 120 میلیون، 140 میلیون. هر کی واسه خودش می تاره. متاسفانه مردم هم واسه خریدش سر و دست میشکونن.
  • میلاد IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    30 2
    آره باباااا..کی به کیه..حالا که استقبال فروش خیلی بالاس یه بیست تومنم بزاریم روش به جایی برنمیخوره که.. دوچیز را پایانی نیست:کهکشان هاحماقت انسان
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    17 1
    خدا رو شکر ؛ یعنی وضع قاطبۀ مردم اینقدر خوب شده که دیگه میتونن ماشین 120 میلیونی سوار شن ؛ خدا رو شکر ..........
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    28 2
    مفت هم گرونه
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    4 11
    حالا توی بازار بیاد زیر 140 میلیون قیمتش نیست. شاید هم بالاتر
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    16 1
    مسوولینی که یک ماشین را که قطعاتش معلومه نمیتونن در موردش قیمت قطعی کنن چطوری کشور را با آن همه سلیقه ها میخوان اداره کنن؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    20 3
    بعد از صدا و سیمای میلی...خودروسازی میلی هم رونمایی شد
  • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    3 0
    درست میگه قیمت را عرضه و تقاضا مشخص میکنه ولی در یک اقتصاد ازاد نه اقتصاد رانتی خودروسازها و حمایتهای انحصارگرانه دولتی اگر واردات ماشین توسط دولت ازاد و بی تعرفه بود اصلا تقاضایی برای این خودروسازهای رانتی نبود که این اقا افاضه فضل میکنه