یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: «تحریم‌های بین المللی سال‌های گذشته شرکت ملی نفت را از گردش اقتصادی خارج کرد.»

رضا پدیدار در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت:« شرکت ملی نفت اساسنامه دارد و به عنوان یک شرکت نفتی معتبر در دنیا مطرح است منتها با تحریمی که در سال های گذشته ایجاد شده، روابط بین المللی خدشه دار شد و شرکت ملی نفت ایران در یک موضع ضعف قرار گرفت. این ضعفی در گذشته برای شرکت ملی ایجاد شد باید جبران شود.»

وی افزود:« باید آخرین اساسنامه ای که در وزارت نفت و شرکت نفت تصویب شده را دوباره بررسی کنند و موارد ضعف و قوت و ابهام آن را مجددا تحلیل کنند. شرکت ملی نفت ایران در حال حاضر محدودیتی ندارد اما تحریم های گذشته این شرکت را از گردش اقتصادی خارج کرد.»

این فعال بخش خصوصی بیان کرد:« تحلیل من از اساسنامه شرکت ملی نفت این است که این اساسنامه انجام هرگونه سرمایه‌گذاری را چه در داخل و چه در خارج با رعایت مسائل ملی بلامانع اعلام کرده و شرکت ملی نفت براساس این اساسنامه سرمایه گذاری زیادی انجام داده است.»

پدیدار با اشاره به اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، ادامه داد:«برخی از افراد بدون مراجعه به منابع اصلی اظهارنظرهایی در این خصوص می کنند که غلط است. باید بیشتر در این باره مطالعه شود.»

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ادریس A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    0 0
    امیدوارم که روزی رو ببینیم که شرکت نفت بتونه با شرکت های قدرتمند عربی و چینی رقابت کنه