مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی و بازتولید عادلانه درآمد از اهداف فعالیت صندوق بیمه اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازیاسوج،مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد از مشمولیت تمامی بافندگان صنایع دستی شهری و روستاییان از صندوق این بیمه خبر داد.
"عیسی کریمی" در نشست خبری با خبرنگاران افزود: ۶۴ هزار و ۵۸۶ خانوار در این استان مشمول بیمه اجتماعی بوده که از این تعداد تاکنون ۲۱ هزار و ۳۵۸ خانوار عضو شده‌اند.
وی با بیان یانکه این صندوق بعلت صنعتی نبودن استان تاکنون به آنچه مدنظر بود نرسیده و تعداد بیمه شده ها نسبت به مشمولان پایین است، بیان کرد: این صندوق طی ۱۲سال گذشته خدمات لازم را به جامعه هدف خود ارائه داده است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این صندوق در راستای عدالت اجتماعی گام‌های مهم برداشته است، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تامین معیشت شاهد کاهش جمعیت روستایی هستیم که با گسترش بیمه اجتماعی به طور حتم این روند کنترل می‌شود.
کریمی تصریح کرد: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایری می‌انجامد.
وی ادامه داد: پرداخت دو برابر سهم بیمه شده توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده و دریافت مستمری پیری پس از ۱۵سال پرداخت حق بیمه و داشتن ۶۵سال سن از ویژگی‌های صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، عشایر و روستائیان است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی و بازتولید عادلانه درآمد از اهداف فعالیت صندوق بیمه اجتماعی است.
کریمی تاکید کرد: کشاورزان غیرساکن در روستا، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر۲۰هزار نفر، مربیان مهدکودک ها، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستا‌ها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی می‌توانند بیمه اجتماعی شوند.
وی انواع مستمری‌های قابل ارائه در صندوق اجتماعی را پیری، بازماندگان و از کار افتادگی کلی عنوان و تصریح کرد: دارا بودن حداقل ۱۸ سال سن، پرداخت حق بیمه، انتخاب یکی از سطوح درآمد ماهیانه، عقد قرارداد در یکی از کارگزاری‌های صندوق از جمله شرایط عضویت است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بازنشستگی یکی از مزیت های این صندوق است، افزود: یکک بیمه شده با ۱۵ سال بیمه و سن ۶۵ سال و ۱۰ سال بیمه با سن ۷۰ سال بازنشسته این صندوق محسوب می شود که اولین گروه بازنشستگان صندوق در سطح استان که بیش از ۶۰ خانوار می شود، را در آینده نزدیک خواهیم داشت.
کریمی اضافه کرد: ۶۷ کارگزار در سطح استان داشته ایم که این تعداد در حال تعدیل شدن ۲۰ کارگزار است. متقاضیان برای عضویت در این صندوق بیمه علاوه بر دفاتر کارگزاری می توانند به فرمانداری ها و بخشداریهای استان برای نام نویسی مراجعه کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =