ایرنا نوشت: « بشار اسد» رییس جمهوری سوریه تاکید کرد که جنگ با تروریسم تا نابودی آخرین تروریست در این کشور ادامه دارد و بعد از آن می توانیم از پیروزی واقعی و قطعی سخن بگوییم.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) بشار اسد پس از دیدار با هیات دولتی و اقتصادی روسیه به ریاست «دیمیتری راگوزین» معاون نخست‌وزیر روسیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جنگ با تروریسم هنوز به پایان نرسیده است و سوریه همچنان درحالت جنگ با تروریست ها قرار دارد.
وی گفت: خوشبختانه در این مدت با سرکوب و از بین بردن مراکز اصلی گروه تروریستی داعش در سوریه گام های مهمی برداشته ایم.

بشار اسد درباره تفاوت میان نشست ژنو و سوچی نیز گفت: تفاوت در ماهیت افرادی است که در اجلاس سوچی شرکت می کنند زیرا در ژنو با اشخاصی مذاکره می کنیم که نه نماینده ملت سوریه و نه نماینده خودشان هستند.
رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: در سوچی محورهای روشنی در رابطه با موضوع قانون اساسی و پس از آن مانند انتخابات و دیگر موضوعات در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: هر شخصی براساس دستور وتحت فرماندهی یک کشور خارجی در کشورش ضد ارتش و ملت خود فعالیت کند بدون در نظر گرفتن نام آن خائن است.

بشار اسد گفت که ارزیابی ما از گروه های تروریستی این است که در راستای منافع آمریکا در سوریه فعالیت می کنند.
رییس جمهوری سوریه تاکید کرد که هدف از تمرکز جهان در گروه تروریستی داعش منحرف کردن افکار و اذعان عمومی از این موضوع است زیرا تروریسم و در راس آن جبهه النصره همچنان در سوریه وجود دارد و از پشتیبانی جبهه غرب برخوردار است.

حمایت سوریه از نقش آفرینی سازمان ملل
بشار اسد گفت: سوریه یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد است و ازهر نقش سازمان ملل در انتخابات آینده این کشور در صورتی که در چارچوب منشور سازمان ملل و حاکمیت ملی سوریه باشد، استقبال می کند.

وی افزود: سوریه از نقش آفرینی سازمان ملل در حالی که حاکمیت سوریه را محترم بشمارد، استقبال می کند و هر چیزی که این حاکمیت را زیر سوال ببرد، پذیرفته نمی شود.

رییس جمهوری سوریه تصریح کرد: فرانسه از ابتدا در راس حامیان تروریست در سوریه بوده و دستش به خون ملت سوریه آلوده است و حق ندارد اجلاسی را درباره صلح برگزار کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =