۰ نفر
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

ایرنا نوشت: چین روز چهارشنبه با واکنش شدید نسبت اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا درباره کم کاری پکن در خصوص حل و فصل مساله هسته ای کره شمالی، آن را کذب محض دانست.

ترامپ روز دوشنبه هفته جاری در تازه ترین توئیت خود بار دیگر به چین تاخت و اعلام کرد که این کشور شغل ها و ثروت آمریکایی ها را چپاول کرده است.

او حتی تلاش پکن برای مهار کره شمالی را زیر سئوال برد و گفت چین با وجود به دست آوردن ثروت سرشار از محل تجارت با ایالات متحده هیچ کمکی درباره کره شمالی به آمریکا نمی کند.

«گینگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در پکن گفت که تلاش های چین برای عاری سازی منطقه شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای بر همه روشن بوده و بر خلاف اظهارات ترامپ سیاست های پکن در قبال کره شمالی و منطقه شبه جزیره کره سازنده و شفاف است.

این سخنگو تصریح کرد که چین به دنبال صلح و ثبات در شبه جزیره کره و عاری سازی منطقه از تسلیحات هسته ای بدون ایجاد تنش و با استفاده از گفت وگو است.

وی از همه جوانب ذی ربط خواست از اظهار نظرها و اقداماتی که باعث تنش در منطقه می شود پرهیز کرده و هر چه سریعتر به میز مذاکرات بازگردند.

به گزارش سایت وزارت امور خارجه چین، «گینگ شوانگ» در عین حال گفته های ترامپ در باره تجارت دو کشور و انتقاد از پکن را نیز نادرست دانست و گفت که تبادلات تجاری برای هر دو طرف سودآور بوده است.

وی افزود: چین بر اساس احترام متقابل و برابری و منافع متقابل با آمریکا رابطه تجاری برقرار کرده است و این برای هر دو طرف سودمند می باشد.

نمایندگی چین در سازمان ملل هم از شورای امنیت خواسته است مسیرهایی را برای شبه جزیره کره طی کند که سازنده بوده و به کاهش تنش ها مساعدت نماید.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =