مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه به وقت ایران طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را با 419 رای موافق و 3 رای مخالف تصویب کرد، همین موضوع باعث شد تا امروز واکنش های متعددی نسبت به این موضوع از سوی سیاسیون کشور صورت بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، این تحریم‌ها نسخه جدید طرحی است که پیشتر باعنوان «مقابله بااقدامات بی ثبات کننده ایران در سال 2017» نام گرفته بود. مجلس سنای آمریکا درحالی این طرح را به تصویب رسانده است که طی چند ماه اخیر بارها هشدارهایی از سوی ایران و دیگر کشورهای دخیل در مذاکرات هسته ای نسبت به بروز چنین اقداماتی داده شده بود.

حسن روحانی رییس جمهور از اولین افرادی بوده است که امروز نسبت به این تحریم ها واکنش نشان داد. او در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه ملت ایران می‌دانند که باید در برابر دشمنانشان به خوبی ایستادگی و مقاومت کنند، گفت: چرا که طی این ۴۰ سال، همواره و هر روز با تحریم‌ها و فشارهای متنوع و اتهام‌های ناروا از سوی دستگاه های‌ تبلیغاتی و سیاسیون آمریکا، مواجه بوده اند. ما مخالف منافع دیگر کشورها نیستیم و می‌خواهیم کشورهای دیگر به منافعشان برسند، اما اعمال تحمیل و فشار را نمی‌پذیریم و در برابر فشار و تحریم مقاومت کرده و عمل متقابل انجام خواهیم داد. (اینجا)

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی هم تحریم های جدید را خلاف برجام دانست و تاکید کرد: اگر به محورها و متن تحریم‌های روز گذشته آمریکا علیه ایران و روسیه نگاه کنیم، کاملاً شفاف و روشن است که این تحریم‌ها به دلیل کینه آمریکا علیه محور مقاومت تصویب شد و مصوبه روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران خلاف توافق هسته‌ای است. (اینجا)

خط و نشان نظامی برای دولت ترامپ

علاوه بر روسای دو قوه مجریه و مقننه، سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح هم در پی مصوبه شب گذشته کنگره آمریکا در مورد قانون جدید آمریکا علیه کشورمان به دولت ترامپ هشدار داده است که من بعد، بیش از گذشته نسبت به رویکردهای نظامی خود در محیط انقلاب اسلامی دقت و مراقبت داشته باشد. (اینجا)

مجلس دست به کار خواهد شد

همچنین علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از ورود مجلس به بحث تحریم های جدید آمریکا خبر داد و گفت: که در طرح متقابل مجلس ایران علیه مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر تحریم ایران، دو هزار میلیارد تومان برای افزایش توان دفاعی سپاه در نظر گرفته شده است. (اینجا)

علی‌اکبر ولایتی یکی دیگر از شخصیت هایی بود که به این موضوع واکنش نشان داده و تاکید کرد «مسئولان نظام قطعا به اعمال تحریم‌های جدید توسط مجلس نمایندگان آمریکا به ایران واکنش نشان می‌دهند و این موضوع در کمیته نظارت بر برجام بررسی می‌شود.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در پیامی به تصویب تحریم های جدید علیه ایران در مجلس آمریکا واکنش نشان داد. محسن رضایی در این پیام نوشت: کمیسیون نظارت بر اجراي برجام در خواب و روح و جسم برجام، زخمی است. تا دیر نشده فکری کنند. (اینجا)

وزارتخارجه هم وارد گود شد

سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکرده کننده هسته ای هم  در مورد اقدام شب گذشته مجلس نمایندگان آمریکا در تحریم ایران گفته است: اقدامی که در کنگره آمریکا در حال انجام است و قانونی که علیه ایران،‌ کره شمالی و روسیه در حال تصویب است یک اقدام خصمانه کاملا روشن و بین علیه جمهوری اسلامی ایران است. (اینجا)

همچنین قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصویب لایحه تحریم های مجلس نمایندگان آمریکا علیه کشورمان، ضمن محکومیت این اقدام غیر قانونی و توهین آمیز گفت: مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب این تحریم های غیر هسته ای  و در صورت نهایی و اجرایی شدن آن ، اجرای موفقیت آمیز برجام که یک توافق چند جانبه و بین المللی را که حاصل تلاش چندین ساله بوده، نادیده انگاشته و آن را به خطر می اندازد. (اینجا)

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    10 10
    کار دشمن دشمنی است و ما باید و حتما از قبل تمام تحرکات دشمن را زیر نظر داریم و اقدام مقتضی اتخاذ می شود آنها ما را با بدترین اتفاق تهدید می کنند و می دانند که کارساز نیست ولی چاره ای ندارند پس از دست ما عصبانی باشند تا بمیرند