ایسنا نوشت: با حضور هنرمندان کشوری و استان اردبیل، پیکر هنرمند فقید اردبیلی مجید واحدیزاده از پیشکسوتان هنر نمایش تا آرامگاه ابدی‌اش تشییع شد.

در مراسمی که از مقابل مجتمع فدک اردبیل میعادگاه هنرمندان و علاقمندان به هنر نمایش و تئاتر و با حضور هنرمندان انجام شد پیکر مرحوم واحدیزاده تا بهشت زهرا تشییع و در قطعه هنرمندان و مفاخر اردبیل به خاک سپرده شد.

در حاشیه این مراسم، بهزاد فراهانی از پیشکسوتان هنر نمایش، سینما و تلویزیون با اظهار تاسف از درگذشت نابهنگام هنرمند معروف و نامی اردبیلی اظهار کرد: «مجید واحدیزاده با هنر فاخر نمایش به عرصه جامعه معرفی شد و در اعتلای این هنر ارزشمند همواره تلاشی بی ادعا و حتی خاموش داشت.»

او با بیان اینکه لبخند آرتیستی این هنرمند نشان از غرور آذری وی بود خاطرنشان کرد: «وجود چنین هنرمندانی در عرصه هنر نمایش زمینه و بستر حمایت و پشتیبانی واقعی را از ورود جوانان به این عرصه و هنرنمایی آنها فراهم کرده است.»

فراهانی با اشاره به اینکه مجید واحدیزاده‌ها در این استان سبک ارزشمندی را در هنر نمایش به یادگار گذاشته‌اند اظهار کرد: «به نظرم هنر تئاتر و نمایش برای یک هنرمند سنگ زیرین یادگیری فن و فنونی است که می‌تواند در سایر عرصه‌ها نیز به واسطه کسب این فن و فنون موفق عمل کند.»

فرهاد قائمیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان نیز که زاده اردبیل است در پیامی درگذشت مرحوم واحدیزاده را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «صحنه را دور زد چرخید و ایستاد درست آنجایی که باید می ایستاد. خم شد، نشست، خاک صحنه را بوسید. 

آخرین نگاهش را به تماشاچی کرد و پرده بسته شد پرده بسته شد و ایفای نقش‌ به اتمام رسید.

آخرین اجرای مجید واحدیزاده درد داشت. دردی به وسعت تئاتر. در آخرین بازی‌ات تراژدی دردناکی را رقم زدی. مجید عزیز روحت شاد.»

مجید واحدیزاده در سال 1347 در اردبیل به دنیا آمد و بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه در رشته نویسندگی، بازیگری، کارگردانی تئاتر و تلویزیون به چهره‌ای معروف در استان اردبیل تبدیل شد و توانست در جشنواره‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی تئاتر فجر در بخش‌های مختلف جوایزی را به دست آورد.

این هنرمند اردبیلی بعد از سالها زندگی هنری، روز گذشته بر اثر ایست قلبی در بیمارستان امام خمینی اردبیل درگذشت.

58244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =