ایرنا نوشت:

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد روز چهارشنبه در نشست با فعالان سیاسی و فرهنگی در کرمان افزود: سیستم اداری ما یک دایناسور بزرگ و یک جنازه است که فقط مانع حرکت است.وی با اشاره به این که شرایط ایران امروز در یک موقعیت ویژه قرار دارد، گفت: برای اینکه بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم و استحکام ببخشیم هیچ راهی جز ارتقای ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی درون نظام نیست.وی خاطرنشان کرد: هرچه داریم از فرهنگ مان است ولی باید بر ارتقای آن بیفزاییم.

نایب رییس اول مجلس نهم افزود: در حوزه اقتصادی نیز باید ظرفیت های درون نظام را بشناسیم و تقویت کنیم.وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی باید به تولید توجه داشته باشیم گفت: ریشه مصایب اقتصادی و بیکاری و فقر در کشور این است که همه دنبال کار در سیستم اداری هستند.وی از استاندار کرمان به عنوان مدیری توانمند نام برد و افزود: امروز استاندار کرمان نه اختیارات کافی و نه سیستم کارآمدی برای تحقق اهداف دارد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: ما باید نگاهمان را تغییر دهیم و به طور جدی برای ارتقای سیستم مدیریتی کشور فکری بکنیم.وی گفت: اگر موتور تولید در کشور روشن شود در کوتاهترین زمان ممکن ایران به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل می شود.وی تاکید: ما ظرفیت های فراوانی داریم و اگر اراده کنیم تولید ثروت می کنیم.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانمند سازی مردم باید دغدغه ما باشد گفت: باید روستاییان را توانمند کنیم که نتوانند از روستا جدا شوند و این با زمینه تولید محقق می شود و مطالبات مردم باید تغییر کند.وی تصریح کرد: چه قدمی به سمت افزایش پول ملی و برای کاهش تورم برداشته ایم.وی گفت: اضافه کردن حقوق و افزایش هزینه ها کار اشتباهی است که انجام می دهیم.

ابوترابی فرد افزود: انقلاب اسلامی پدیده مبارکی است که در پرتو عنایات خدای متعال امروز در دستان توانای ملت بزرگ ایران به عنوان سرمایه ای ماندگار در خدمت اسلام و امت اسلام توفیق خدمت دارد.وی گفت: از هر زوایه ای به انقلاب بنگریم دارای ظرفیت های متراکم و انباشته شده ای است که دیدگان صاحبنظران و سیاست مداران را به خود معطوف می کند.وی بیان کرد: مقطع کنونی دوران حیات سیاسی در نظام یکی از مقاطع بسیار حساس، تعیین کننده و سرنوشت ساز برای ملت ما و منطقه و دنیای اسلام است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در این سال های اخیر خصوصا از هنگام شکل گیری حماسه سیاسی سال 92 که با تدبیر و هدایت مقام معظم رهبری و مشارکت ملت ایران و جریان های سیاسی خلق شد انقلاب در یک شرایط نوینی قرار گرفت.وی تصریح کرد: حوادث 88 به بعد تاریکی را در فضای سیاسی کشور پدید آورده بود و در نتیجه آثار سیاسی و اجتماعی را به جای گذاشت و موقعیت سیاسی و منطقه ای و بین المللی ایران را که در یک نقطه اوج قرار داشت با ابهام روبرو کرد.وی افزود: حادثه 24 خرداد سال 92 ناگهان این صحنه را به طور کامل به نفع ایران در یکی از قله های اوج تغییر داد و ایران را به عنوان نماد مردم سالاری و آزادی و یک نظام سیاسی برآمده از آرای ملی و نماد وحدت ملی زیر چتر رهبری نظام معرفی کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اوج تحریم ها و تنگنای اقتصادی در گذشته گفت: دراین شرایط در حالی که کشورهای مقاومت به شدت تحت فشار بودند ما ناگهان توانستیم یک کار بزرگ سیاسی را رقم بزنیم.وی اظهار کرد: بعد از این رویدادها مسئله داعش اتفاق افتاد که می خواست با چرخش از سوریه عراق را فتح کند.وی بیان کرد: با حضور موثر ایران و عنایت خداوند این نقشه به نفع دولت عراق و در راستای اهداف عراق تغییر پیدا کرد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: در این فاصله جمهوری اسلامی در موضع اقتدار در منطقه قرار گرفته است.وی با اشاره به اجتماع بزرگ شیعیان در اربعین امسال افزود: این اجتماع در کنار حرم امام حسین (ع) با نگاه های سیاسی ایران و عراق و همسو بودن سایت ها بود که اتفاق افتاد.وی گفت: این اجتماع یک نمایش قدرت بود البته این آغاز کار است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه به کرمان سفر و صبح امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه نیز شرکت کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خواننده IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    12 3
    عشق کردید حقوق ها رو هم ندید جناب نماینده.حرفی نداریم. هم شما و هم دولتیان گند زدید. چنان از مشکلات میگی انگار شما توی مجلس این مملکت نبودی و قانون تصویب نکردی و هیچ نقش لااقل نظارتی در این نابسامانیها نداشتی
  • ali IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    13 2
    بااین رویه بودجه بندی صد سال دیگه هم خبری از پیشرفت نمیشه باید یه فکر اساسی کرد
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    10 10
    این همه کارمند برای چه میخوان؟؟؟والله ما که در بخش خصوصی کار می کنیم هر وقت به اداره مراجعه می کنیم کارمندان محترم غیر از وب گردی کاری انجام نمی دهند.
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    14 2
    مثل اینکه معضل این مملکت حقوق کارمندو بازنشسته است که گردنش زیر بار تورم خم شده وحقش تضییع وای از بخور وبپاش واختلاص فقط توی این مملکت معدودی حق دارند که میلیاردها بچاپند وکسی هم حق نداشته باشد به ذهنش خطور کند وبپرسد از کجا اورده ای .....وای از عذاب وجدان سم وارد مملکت میکنند برنج ارسنیک دار جنس بنجل چینی وارد میکنند وهزاران فتنه برای درامد حرام اینها چه کسانی هستند ... ..شما را بخدا این خودرو سازان چه کسانی هستند ..که در عرضه خودرو بی کیفیت وبا دو سه برابر قیمت به ملت اجحاف میکنند و...این سخن درازا دارد...ما که نه این دنیا داریم ونه ان دنیا
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    13 0
    عمده این مبلغ در جیب2 الی 4 درصد کارمندان که معاون و رئیس و مدیر و عمدتا در بخش ستادی اند وارد میشود که نه در پاسخگویی نقش دارند و نه در عمل کار مشخصی دارند و فقط برای قرارداد درست کردن فعالیت دارند. و بهتره که حقوق و دریافتی کارمندان ستادی مستقر در تهران و مراکز استانها را از سایر افراد جدا کنید و بررسی مجزا نمایید. الان کارمند هم رده و سابقه و تحصیلی ام در دفتر ستادی 3 برابر من دریافتی دارد.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    3 0
    کاش کارکنان را تقسیمبندی میکردید تا مشخص شود چه بخشهایی بودجه را میبلعند بنظر نمیرسدکارکنان صنعتی دوایر دولتی مانند نفت و فولاد و مخابرات و...سهم زیادی در تحمیل بودجه داشته باشند اما استانداریها شهرداریها و هزاران دوایری رسمی و غیر رسمی که در گذشته مثل قارچ سبز شده اندعاملان اصلی هستند