امام جمعه تبریز احیای دریاچه ارومیه را به دلیل اهمیت زیست محیطی و موقعیت حساس این دریاچه نیازمند عزم ملی دانست که دولت باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور به استان گفت: باید در این سفر اهتمام ویژه‌ای به مسئله دریاچه ارومیه شود زیرا خشکی این دریاچه تهدید بزرگی برای شمال‌غرب کشور خواهد بود و با اینکه اقدامات زیادی شده ولی لازم به عزم ملی است.

وی با قدردانی از مسلمانان در برگزاری باشکوه عزاداری امام حسین(ع) افزود: روزنامه واشینگتن تایمز نسبت به عزاداری عاشورا در جهان نوشته بود که نباید دولت ترامپ اجازه دهد جمهوری آذربایجان به ایرانی دیگر تبدیل شود، در حالی‌ که نمی‌دانند جمهوری آذربایجان در حال درک بهتر مکتب اباعبدالله الحسین(ع) هستند و هیچ‌کسی نمی‌تواند این شعله را خاموش کند.
حجت الاسلام آل هاشم، با تاکید به اینکه ایران هر تهدیدی را قاطعانه پاسخ خواهد داد و از کسی هم در این زمینه اجازه نمی‌گیرد، گفت: جنجال‌های آمریکا نه تنها بین مردم ایران بلکه بین مسلمانان آزادیخواه جهان هیچ ارزشی نداشته و ندارد.
وی اظهار داشت: جنجال جدید دشمنان روی موشک دوربرد خرمشهر در رژه نیروهای مسلح است که بعد از آزمایش این موشک جنجال زیادی از سوی رسانه‌های غربی و ضدانقلاب شد.
امام جمعه تبریز افزود: ادعای جدید آمریکا در خصوص جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اعمال برخی تحریم‌های جدید به دلیل دشمنی با سپاه از جمله اتفافات روز است، با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر آمریکایی‌ها به شدت به دنبال بهانه برای نشان دادن ایران در جایگاه نقض برجام بودند که با توجه به گزارشات آژانش بین‌المللی درخصوص پایبندی ایران به برجام این خواسته آمریکا محقق نشد، ترامپ بنا دارد با تمسک به بهانه‌های واهی و غیر از مسائل هسته‌ای، تحریم‌های جدیدی بر ایران اجرا کند که نشانگر نقض‌علنی یک جانبه برجام از سوی آنان خواهد بود.
آل‌هاشم، تحریم‌های جدید از سوی آمریکا را معادل خروج یک جانبه آمریکا از برجام دانست و گفت: در صورت حماقت آمریکا در قرار دادن نام سپاه به عنوان تروریست‌ها هم صدا و هماهنگ خواهیم بود زیرا می‌دانیم آمریکا با این کار می‌خواهد با اعمال فشار ایران را به مذاکره‌ای جدید بر سر مسائل منطقه بنشاند.
نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: این مسیر اشتباه بوده و تحریم‌های جدید هرگونه تعامل را از بین خواهد برد و جمهوری اسلامی ایران مصمم است که حق هرگونه اقدام را بر خود محفوظ دارد.
امام جمعه تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی به فرمان امام راحل یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام بوده که با اینکه در اوایل انقلاب بنی‌صدر تلاش زیادی برای جداسازی روحانیون از بدنه ارتش کرد ولی این محقق نشد و سازمان عقیدتی سیاسی ایجاد شد.
تابلوهای پارک مفاخر تا هفته آینده مرمت شود / شهرداری و شورا سریع‌تر نیازهای شهری را برطرف‌ کنند
وی افزود: طبق برخی گزارش‌ها، پارک‌های تبریز شاهد حضور باشکوه مردم از همه اقشار هستند که این جای امیدواری است ولی در کنار آن برخی برنامه‌های سخیف از جمله آهنگ‌های مبتذل و حضور زنان و مردان در کنار هم برای ورزش گزارش شده است.
امام جمعه تبریز در ادامه خواستار توجه متولیان برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مجامع عمومی شد تا رعایت شئونات اسلامی را در نظر داشته باشند.
خطیب جمعه تبریز به روز پیوند اولیا و مربیان اشاره و تصریح کرد: اولیا نباید مسئولان آموزش و پرورش را تنها بگذارند و همیشه پیگیر مسائل تربیتی کودکان خود باشند.
وی در ادامه به تخریب برخی تابلوهای پارک مفاخر در تبریز اشاره کرد و گفت: شهرداری باید هرچه سریع‌تر در راستای مرمت تخریب‌ها اقدام کنند تا هفته آینده خبر حل این مشکل را به مردم بدهیم.
نماینده ولی فقیه در استان موضوع عدم امضای صورت‌جلسه انتخاب شهردار را مطرح کرد و افزود: توصیه‌ای در این رابطه به اعضای شورا شهر کردم که آنها نیز گوش کرده و صورت‌جلسه را امضا کردند و باید هرچه سریع‌تر اقدام به برطرف‌سازی نیازهای شهری کنند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =