رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: طی روزهای اخیر در پی اظهارات منتشر شده از قول اینجانب اظهارنظرهای گسترده‌ای به عمل آمده است که بخشی از آن نیاز به بررسی دارد و چند نکته مهم قابل ذکر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سازمان نظام پزشکی، ایرج فاضل گفت: زنده یاد استاد عباس کیا رستمی به عنوان سالار و سرآمد هنر آفرینی در سینما نه تنها در این مملکت که در سراسر دنیا درخشید و برای هر ایرانی افتخاراتی آفرید که برای نسل‌ها ادامه خواهد داشت.

فاضل افزود: سوگوارانه روزهای پایان زندگی این مرد بزرگ همراه با عوارض و ناراحتی‌هایی شد که در پس یک عمل جراحی بروز کرد ولی با کمک و همکاری گروهی از بهترین پزشکان این مملکت کنترل شد و در مسیر بهبودی قرار گرفت و در نتیجه وی از بیمارستان مرخص شد و درمان به صورت سرپائی ادامه داده شد.

فاضل ادامه داد: در طی این مرحله بنا به اراده و خواست شخصی تصمیم سفر به کشور فرانسه گرفته می ‌شود که هنوز مشخص نیست چه فردی از نظر پزشکی این تصمیم را تأیید کرده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: در بدو ورود بنا به گزارش پزشکی فرانسه مورد درمان با داروی هپارین (داروی ضد انعقاد خون) قرار می ‌گیرد که یکی از عوارض این دارو به خصوص در سنین بالاتر خونریزی مغزی است.

وی ادامه داد: سیر نهایی بنا به همین گزارش بروز علائم خونریزی مغزی و در پی آن اغما بوده است که متأسفانه به پایان زندگی این مرد بزرگ منجر می‌شود و این فقدان جانسوز قلب همه علاقمندان و دوستداران این شخصیت یگانه دنیای هنر را به درد می‌آورد و موجب طرح سئوالات گوناگون در اذهان عمومی می‌شود.

فاضل چند روز پیش در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها با تأکید بر اینکه نخستین خطا در مورد پرونده مرحوم کیارستمی تشکیل دادگاه ویژه بود، گفت: در مورد این پرونده از کاه، کوه ساخته شد و علت فوت کیارستمی خونریزی مغزی ناشی از تجویز داروها در خارج از کشور بود.
مرحوم عباس کیارستمی، کارگردان مشهور ایرانی 14 تیر سال 95 بعد از سپری کردن مدت ها بستری در یکی از بیمارستان های خصوصی تهران و انجام چند عمل جراحی در این بیمارستان، در حالی که خانواده وی از مسیر درمان ناراضی بودند، برای ادامه درمان به فرانسه اعزام شد و اندکی پس از اعزام به این کشور در یکی از بیمارستان های این کشور درگذشت.

42238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =