راهکار نجفی برای ترافیک تهران؛ گران‌شدن استفاده از خودروی شخصی

نشست خبری شهردار تهران در پنجاهمین روز کاری او با حضور نزدیک به 200 خبرنگار آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی نجفی در ابتدای این نشست خبری متن کوتاهی را به عنوان مقدمه نشست خود خواند و کیفیت محیط زیست شهری، منابع مالی پایدار شهر را در دوره شهردار قبلی زیر سئوال برد و پس از آن به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره برنامه شهرداری برای ترافیک تهران و رفع مشکل خودرو محور بودن شهر تهران گفت: ترافیک یکی از اصلی ترین مشکلات تهران است و از سوی مردم عموما به عنوان مشکل اول یا دوم پایتخت از آن یاد می‌شود.

شهردار تهران توسعه شبکه حمل و نقل عمومی را یکی از راهکارهای حل مشکل ترافیک عنوان کرد و افزود: همچنین کاستن از سفرهای کاری از طریق هوشمندسازی سیستم‌های شهرداری و دولت، راهکار بعدی برای حل این مشکل است.

او همچنین گرانتر کردن استفاده از خودروهای شخصی را راه حل دیگر رفع ترافیک در پایتخت دانست و گفت: در ساعات پیک ترافیک، بزرگراه‌ها شلوغتر از معابر معمولی است. امیدواریم شورای شهر و مجلس از این طرح حمایت کند تا کسی که از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کند، باید هزینه بیشتری بپردازد.

نجفی از بررسی تغییرات در میادین و محله‌های تهران با پلیس راهور خبر داد و گفت: نگاه علمی به معابر و اصلاحات هندسی و تغییرات در میادین و محله‌های پرترافیک، ترافیک را کاهش می‌دهد.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    6 0
    باريكلاااا راحت ترين كار رو انتخاب مي كني نه ؟ دستت با خودروسازها و نفتي ها تو يه كاسه ست گويا مرد حسابي شهرداري مثلا موقعي كه تراكم مي فروشيد و تا قله كوههاي شمرون را برج مي سازيد فكر اين جا رو نكرديد راه حل اينه يعني ؟؟
  • بی نام RO ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    1 1
    دنبال راهکار نیستن این آقایون فقط هدفشون سرکیسه کردن مردمه، اما نمیدونن هر جامعه ای یک ظرفیتی داره و اگر ظلم و بی عرضه گی مسولین از حدش بگذره مردم اون جامعه چه ها که نمیکنن مخصوصا جامعه ما که در حال انفجاره
  • بی نام RO ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    0 0
    تو که اینکاره نیستی و معلوم نیست به پشتوانه کی به اون جایگاه رسیدی، و بی لیاقتی خودتو پشت طرح های بچه گانه ات پنهان میکنی. کنار بکش ببین چه راهکارههایی ارایه میشه
  • مجید RO ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    0 0
    وقتی شهردار جناحی انتخاب بشه وبدون منطق در هیئت وزیران حضور داشته باشه برخلاف هزاران شهر دیگر یعنی سیاسی بازی نه منفعت مردم نه اداره شهر