ایسنا نوشت: مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود یک سامانه بارشی از روز پنجشنبه به استان از وقوع پدیده گرد و غبار موقت در صبح فردا خبر داد.

کوروش بهادری اظهار کرد: خروجی‌های مدل‌های هواشناسی نشانگر ورود یک سامانه بارشی به خوزستان در روز پنجشنبه است که انتظار می‌رود از پنجشنبه تا صبح روز شنبه، بارش‌های رگباری در مناطق شمالی و شرق استان و بارش‌های با شدت کمتر را در بخشی از مناطق مرکز خوزستان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: همچنین صبح فردا با ورود یک توده گرد و خاک از کشور عراق به خوزستان، شاهد وقوع پدیده گرد و غبار موقت و ناپایدار در برخی از شهرهای جنوبی نظیر آبادان و خرمشهر و احتمالا بستان خواهیم بود که دید افقی را به سه تا چهار کیلومتر کاهش می‌دهد

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: خوشبختانه این توده گرد و خاک به طور گسترده یا فراگیر خوزستان را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و گرد و غبار ناشی از آن تنها در برخی از شهرهای جنوبی و به شکل موقت و ناپایدار و خفیف خواهد بود.

بهادری با اشاره به شکست اینورژن امروز در اهواز بیان کرد: امروز صبح ارتفاع اینورژن در اهواز 340 متر بود که نسبت به روز گذشته بهبود یافته است. همچنین فردا ارتفاع اینورژن نسبت به امروز در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت و به عبارتی در حال حرکت به سمت هوای با کیفیت بهتر هستیم.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته تاراز با صفر درجه سانتی‌گراد و دزفول با 22 درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان خوزستان بودند. همچنین دمای هوای امروز اهواز بین 5 تا 19 درجه سانتی‌گراد در نوسان است.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =