رئیس جمهور در بخشی از گفتگوی تلویزیونی خود به موضوع فیلترینگ هم اشاراتی داشت.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در بخش پایانی گفتگوی تلویزیونی خود با مردم در پاسخ به سوال مجری درباره بحرانی آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و اینکه آیا واقعا قابل حل نیست، گفت: حتما باید از پسش بربیاییم، اقداماتی هم شروع شده است. اولین مساله این بود که بنزین و گازوئیل در شهرهای بزرگ را به حد استاندارد برسانیم، در این زمینه قدم های بسیار مهمی برداشته شده است. با خدمات وزارت نفت در این زمینه، گازوئیل ما با گذشته بسیار متفاوت است، در پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم براساس این استاندارد بنزین تولید خواهد شد.

وی گفت: بخش دیگر مساله این است که ما وسایل عمومی را برای مردم زیاد کنیم و در روزهای الودگی مردم ماشین هایشان بیرون نیاوردند باید به مترو و اتوبوسرانی کمک کنیم. باید الوده کننده ها را برچنیم. الان در تهران در روز آلودگی می بینیم فک می کنیم شب بخوابیم تا صبح هوا بهتر می شود اما بهتر نمی شود چون شب تا صبح کامیون ها تردد می کنند. برای حل این معضل دولت طرحی برای خودروهایی که فروسوده هستند دارد. در این چند روز اخیر چند جلسه با بخش خصوصی داشتم هم برای صادرات غیرنفتی و هم در زمینه خودروهای فرسوده با خودروسازان و وزرا جلسه ای تشکیل دادیم. تلاش می کنیم در سال آینده برای جایگزین کردن خودروی جدید جای خودروهای فرسوده از کامیون، مینی بوس ها واتوبوس ها تلاش هایی را دنبال کنیم. با این روند فعلی همیشه عقب هستیم و باید مسیر جدیدی را برویم. کاری را شروع خواهیم کنیم که در سه سال آینده ماشین های فرسوده را جمع کنیم.

وی در پاسخ به سوال مجری که پرسید آیا با محصولات داخلی جایگزین می شوند، گفت: کارخانه های داخلی تلاش خواهند کرد و ما هم خواستیم که تلاش شان را مضاعف کنند برای اینکه بتوانیم در سال 70 هزار کامیون را جایگزین کنیم باید تلاش کرد. الان این امکان برای ما نیست چیزی حدود 240 هزار کامیون فرسوده در کشور داریم که باید طی 3 سال جایگزین شوند. اتاق و بدنه در تولید داخل می شود ولی موتور شان از خارج می آید. از سوی دیگر باید تسهیلاتی با قیمت ارزان بدهیم که مردم بتوانند و داوطلب شوند که به سمت خودروهای جدید بروند. طرح دولت خود مردم را ترغیب می کند. این طرح حتی کلید به کلید است یعنی کامیون را تحویل می دهد کامیون جدید را تحویل می گیرد. وزارت نفت موظف است که بخش ارزی این طرح را تحویل بگید. به خاطر پولی که در حوزه صرفه جویی ایجاد می شود. برنامه ریزی ما سه ساله است. این طرح حتی باعث اشتغال هم می شود.

رئیس جمهور در ادامه به فضای مجازی هم گریزی زد و گفت: بنا به گزارش اقای وزیر در فضای مجازی در دو سال گذشته سالی 100 هزار شغل موبایل محور ایجاد شده است. افرادی در سایه فضای مجازی توانستند مشکل بیکاری شان را حل کنند. ما باید تلاش کنیم زیرساخت هایش را فراهم کنیم. زیرساخت برعهده ماست، آزادی با ماست برای همین وقتی برخی شبکه های فضای مجازی به طور موقت تعطیل شد من همه تلاشم را گذاشتم که زودتر این فضا باز شود.

در این بخش گفتگو رشیدپور به روحانی گفت خیلی ها هم شوخی کردند که قرار بود دست شما روی دکمه فیلترینگ نرود، که روحانی پاسخ داد: برای چند روز رفت، بعد از ناآرامی ها و حوادثی که پیش آمد برای اضطرار اینکار را کردیم ولی نگذاشتیم دائمی شود. برخی می گفتند ما دنبال بهانه بودیم که برخی شبکه ها ببندیم ولی اینگونه نیست.

رشید پور از روحانی پرسید، در این فضای مجازی تناقض هایی داریم، رئیس جمهور و وزرا توئیت می کنند، دیپلماسی جلو می رود ولی به روی جوانان فیلتر است، این بامزه نیست، که روحانی پاسخ داد: اشکال شما اشکال وارد است. البته در حد توان خودمان دستگاه مجریه همه تلاش مان را می کنیم که این فضا بازتر باشد برخی از این شبکه ها قبل از دولت یازدهم بسته شد ولی کلید دولت یازدهم نتوانست باز کند ولی امیدواریم دولت دوازدهم بتواند. مردم بدانند برای اینکه این فضای ازاد بتواند دولت زجرها کشید انشالله همه مسئولان با همکاری این ازادی را تضمیمن می کنیم.

رئیس جمهور در ادامه به دو وعده خود به مردم اشاره کرد و گفت: به مردم قول دادم هم برای اشتغال تلاش مضاعف کنم هم برای رفع فقر مطلق. من این دو هدف را در بودجه 97 اوردم و بودجه آن را گذاشته ام. من از نمایندگان می خواهم این اهداف را که اهداف آنها هم هست محقق کنند با یاری که به دولت در تصویب بودجه می کنند امیدوارم بودجه ای را تحویل بگیریم که دولت و رئیس جمهور به قول خودش عمل کند و انشالله اینکار خواهد شد و نمایندگان هم به اندازه دولت دلسوز مردم هستند. ممکن است در شیوه ها گاهی نظرات متفاوت باشد اما باید با هم حل و فصل کنیم. ارزوی من این است که مردم اینده بهتری داشته باشند. من به مردم قول می دهم که با معضلات جتماعی، اقتصادی و . را با کمک هم حل کنیم. دولت قادر است که با کمک مردم و سایر قوا و زیر نظر رهبری مشکلات را حل کند. نمونه اش بافت فرسوده را شاهد خواهند بود و حمل و نقلی که مشکلی دارد.

روحانی درباره تعرفه بالای خودروهای هیبریدی هم گفت: آنچه در دولت گزارش دادند این بود که گفتند این خوردروهایی که به نام هیبریدی می آید واقعا هیبریدی نیست و همان خودرو معمولی است اگر این هیبریدی واقعی باشد تعرفه آن کم خواهد شد. اگر هیبریدی واقعی باشد که بتواند با سوخت فسیلی کار کند و با باطری کار کند و ...و واقعا هیبریدی باشد حتما به آن کمک خواهیم کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    میگه باید اتوبوسها زیاد شه.شما باید پول اتوبوسها رو به شهرداری میدادی ۵ ساله ندادی و نمیدی هوای تهران دیشب بالای ۱۵۰ بود دریغ از زوج و فرد و تعطیلی
  • بی نام AU ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    برای من این سوال است که چرا سوال از رئیس جمهور در مورد کاهش تعرفه خودروی هیبریدی در لیست سوالات یک مجری یا خبرنگار قرار می گیرد و آنقدر اصرار می کند که قول به لغو بگیرد ولی تحت شمول قرارگرفتن کسانی که پشت خط پذیرش در کمیته امداد هستند هیچ وقت در سوالات قرار نمی گیرد؟ آیا این به آن دلیل نیست که رسانه های ما بیشتر به سمت منافع طبقه غنی و طبقه متوسط سوگیری دارند؟
  • بی نام DE ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    اقای رشید پور نماینده صدا وسیمای میلی شما خوب می دانید ومردم هم می دانند که دولتها فقط تدارکاتچی هستنند سرنخ دست کسانی دیگراست . از فیتلر گرفته تا ......نان شب