واحد مرکزی خبر نوشت:

اندیشمند مشهور مصری تاکید کرد شبکه الجزیره قطر به علت عملکرد جانبدارانه و تنش آفرینی، اعتبار خود را از دست داده است. 

به نوشته روزنامه الاهرام چاپ قاهره، محمد حسنین هیکل درباره تبلیغات شبکه الجزیره علیه مصر گفت: در شرایطی که ما در گذشته با انگلیس، فرانسه و بی بی سی روبرو بودیم، الجزیره چه اهمیتی دارد. شبکه الجزیره اعتبار خود را از دست داده است، در حالی که در گذشته تربیون رسانه ای خوبی بود. الجزیره هم اکنون با عملکرد جانبدارانه فقط به دنبال تحریک افکار عمومی است.
حسنین هیکل در پاسخ به سوالی درباره کشمکش رئیس جمهور آینده مصر با قطر و شبکه الجزیره خاطر نشان کرد: من روابط نزدیک با حمد بن خلیفه آل ثانی امیر سابق قطر داشتم و تمیم را مانند فرزندان خودم می دانم. قطر نقشی سیاسی را ایفا می کند که فراتر از توان آن است، اما با این کار خود به بیگانگان خدمت می کند. اگر قطر خطری برای مصر باشد، مشکل در مصر است نه قطر. زیرا امیر سابق قطر به من گفت اگر مصر واقعا مصر باشد هیچ کسی جرات نمی کند دهانش را در برابر آن باز کند.
وی گفت: سیاست های کنونی قطر خطری برای خود این کشور است پیش از آنکه خطری برای مصر باشد. به ویژه که اعضای شورای همکاری خلیج فارس هم علیه قطر موضع گیری کردند و موضع آمریکا و اروپا هم در برابر اسلام گرایان تغییر کرده است. رئیس جمهور آینده مصر باید تعامل سریع و قاطعی با قطر داشته باشد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =