تسنیم نوشت:

 منابع کُردی از تصمیم دانمارک برای اعزام ۵۵ نظامی به اقلیم کردستان عراق به همراه هواپیمای حامل کمک‌های نظامی خبر دادند.
به گزارش شبکه السومریه، دلاور آزکی نماینده اقلیم کردستان عراق در اتحادیه اروپا گفت: دانمارک تصمیم به ارسال هواپیمای حامل کمک های نظامی به اقلیم کردستان طی روزهای آینده گرفته است.

وی افزود: حدود 55 سرباز و افسر دانمارکی همراه این هواپیما عازم اقلیم کردستان خواهند شد. این نظامیان ارتش دانمارک در هیچ ماموریت جنگی مشارکت نخواهند کرد.این نیروها برای مدتی در اقلیم کردستان می مانند.

آزکی بیان کرد: هفت کشور اروپایی آمادگی خود را برای ارسال کمک به اقلیم کردستان اعلام کرده اند که شامل کشورهای کانادا، آلبانی،چک، فرانسه، انگلیس و ایتالیا هستند.

همزمان منابع کردی در نینوا اعلام کردند: بر اثر حملات نیروهای پیشمرگه خسارات و تلفات زیادی به داعش وارد شده است و داعش 15 جسد را به موصل منتقل کرده است که در میان آنها برخی سرکرده های از جمله فردی موسوم به ابو محمد به چشم می خورد.

به گفته این منابع این موضوع تاثیر زیادی از نظر روحی بر تروریست های داعش به ویژه کسانی که اخیرا به این گروهک پیوسته اند داشته است به طوری که بسیاری از آنها با برجای گذاشتن سلاح های خود پا به فرار گذاشته اند.

این منابع تاکید کردند: ده ها نفر داعشی ها اسیر شده اند و برخی عشایر عربی که همپیمان داعش بوده اند همراه با این گروه تروریستی فرار کرده اند.

به گفته این منابع داعش مقبره های سید مهدی، سید قاسم و سید هیاس در روستای وردک در 40 کیلومتری غرب موصل متعلق به طایفه کاکائی را منفجر کرده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    49 2
    كردستان به گورستان داعش تبديل خواهد شد