تسنیم نوشت:

معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: استفاده پیمانکار شهرداری از آب شرب برای آبیاری فضای سبز را رد می‌کنم و تأکید می‌کنم اگر دوستان چنین مواردی را سراغ دارند آدرس آن را اعلام کنند تا شخصا با پیمانکار خاطی برخورد کنم.

مجتبی عبداللهی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران که در ساختمان مرکزی شهرداری تهران برگزار شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر استفاده برخی پیمانکاران شهرداری تهران از آب شرب برای آبیاری فضای سبز، گفت: دو ماه پیش به شرکت آبفا اعلام کردیم اگر با چنین موردی مواجه شد که در آن از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود رأسا با آن برخورد و آب شرب مصرفی آنها را قطع کند. همچنین به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز اعلام کردم این موارد را به بنده گزارش دهند تا شخصاً با پیمانکار مربوطه برخورد کنم.
او با تاکید بر اینکه ما به شرکت آبفا اختیار برخورد با چنین پیمانکارانی را داده‌ایم در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آزمایش‌هایی در کارگروه خدمات شورای شهر نشان داده شده است که بیانگر وجود کلر در آب مصرفی مورد استفاده برای آبیاری فضای سبز بوده است، گفت: تاکنون گزارش رسمی به دستمان نرسیده و فقط در جلساتی این موضوع مطرح شده که آن هم نشده است. بنابر این بنده 100 درصد این موضوع را رد می‌کنم.
معاون خدمات شهرداری تهران با اشاره به وجود 2100 بوستان در شهر تهران،‌ گفت: چه نیازی دارد که برای چند پارک از آب شرب استفاده کنیم؟ چه سود یا زیانی عاید شهرداری می‌شود که بخواهیم برای چند پارک از آب شرب استفاده کنیم؟ در عین حال دوستان ما در شرکت آبفا باید برای آب شرب تهران برنامه‌ریزی کنند چراکه طبق گفته خودشان 25 تا 30 درصد آب شرب هدر می‌رود.
او در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره مگس‌های سفید موجود در سطح شهر تهران گفت: مسئولان حوزه ستاد محیط زیست و سازمان فضای شهرداری در این باره اطلاع‌رسانی‌هایی داشته‌اند؛ تغییرات اقلیمی و استفاده بیش از حد از سموم منجر به هجوم این مگس‌ها به شهر تهران شده است که جای نگرانی نیست زیرا بر اثر سرما و آبشویی از بین می‌روند.
معاون خدمات شهری شهردار تهران با بیان اینکه برای آبشویی از آب چاه‌ها استفاده می‌کنیم، گفت: تاکنون وجود این مگس‌ها خسارتی برای فضای سبز در پی نداشته است و شدت آبشویی‌ها را به دلیل وجود این حشرات بیشتر کرده‌ایم.
او در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاری مبنی بر اینکه مسئولان سازمان محیط زیست معتقدند آبشویی برای از بین بردن یا مقابله با مگس‌های سفید کارساز نیست، گفت: ما اینطور فکر نمی‌کنیم، افرادی که در ستاد محیط زیست شهرداری فعالیت هستند در مقاطع دکترا و رشته‌های محیط زیست و اکوسیستم تحصیل کرده‌اند.
عبدالهی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه اظهاراتی مبنی بر وجود 50 میلیون موش خون‌شام و آدمخوار در تهران، گفت: شرکت ساماندهی مشاغل طی 6 الی 7 ماه اخیر اقدمات خود را برای مقابله با موش‌های شهر تهران انجام داده به گونه‌ای که باعث شده پیام‌های شهروندان در سامانه 137 به شدت کاهش یابد.
او با بیان اینکه سم‌های جدیدی که از ایتالیا خریداری کرده بودیم موثر بوده است، گفت: باید به اظهاراتی از این دست به عنوان لطیفه به آن نگاه کرد، 40 درصد کل شهر تهران را معابر تشکیل می‌دهند تصور کنید در هر متر مربع باید چند موش وجود داشته باشد که تعداد آن به 50 میلیون برسد! این اظهارات به هیچ عنوان صحت ندارد و برخی افراد فرصت‌طلب با طرح این موضوعات به دنبال کسب منافع هستند.
عبداللهی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شهید تلقی شدن آتش‌نشان‌هایی که در عملیات‌ها جان خود را از دست می‌دهند، گفت: این موضوع همچنان پیگیر این موضوع هستیم چرا که تحقق این امر منتظر مصوبه مجلس است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    8 0
    شما لطيفه ميگيرد و واقعيت . آيا ريختن آشغال داخل فضاي سبز و دور سطل آشغال در جوي آب و سپس بازكردن شير آب شهرداري توسط كارگران و تميز كردن جو آب اين هم توهم يا لطيفه است من هرروز صبح ميبينم
  • بی نام EU ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    11 1
    شماها فقط چمن بکارید اب ول کنید پاشون،پل ها و بزرگراها با گلو گاههای مشخص درست کنید که ترافیک ایجاد کنن باز،اسفالت بی کیفیت استفاده کنید که 1 سال نشده از بین بره،تراکم بفروشید پول جمع کنید،پارکبان بذارید پول زور بگیرن،با پنجه بکس بیوفتید به جون مردم.......
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    2 0
    زمین کجه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    5 0
    نابودی فضای سبز رو که قبول دارن؟ در چند سال گذشته چقدر درخت در تهران نابود شده بطور مستقیم و غیر مستقیم توسط شهرداری؟ ویرانی معدود ساختمان و بافت تاریخی در تهران
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    5 0
    باید رد کنید اصولا امثال شما برای نابودی ایران تلاش می کنید و چه راهی بهتر از خشکسالی و قحطی.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    5 0
    اصولا معاون قالیباف همه چیز را رد می کند . کتک زدن کارگر را رد کرد و خلاصه این هم رد میکنه . ما که می دانیم هر چیزی شما رد یا تکذیب می کنید واقعیت محض است . دیگر برای مردم حنای شما رنگی ندارد
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    5 0
    موش از سر و کول خیابونا داره میره بالا اونوقت این آقا میگن لطیفه ست... به همین تعدادی که ما میبینیم رو سطح خیابون توی فاضلابا زندگی میکنند...
  • کم آبی جدی A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    3 0
    شهرداری پارک پردیسان با آب قنات آبیاری می کند در صورتیکه تصفیه خانه ی فاضلاب شهرک در کنار این پارک است و توانایی تامین آب مورد نیاز این پارک را دارد.
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    6 0
    دوست عزیر لطیفه کجا داخل فلکه دوم صادقیه موشها پارتی شبانه و روزانه دارند. راستی اصلا آدرس محله شما کجاست ؟ شاید هم جوک نباشد درست باشد؟ آنجا موش ندارد .