اجرای شعبده‌بازی «ژان گروپ» در تبریز/ اکبری: یکی از بناهای معروف را غیب می‌کنم!

شعبده باز بین المللی ایرانی مقیم کشور جمهوری آذربایجان با بیان اینکه "ژان گروپ" برای دومین بار در شهر تبریز به روی صحنه خواهد رفت افزود: برنامه ریزی کرده ایم تا با اجرای تکنیک شعبده بازان جهانی، یکی از بناهای معروف تبریز را غیب کنیم!

به گزارش خبر آنلاین ،جواد اکبری ،در جمع خبرنگاران درمورد پیشنه ی شعبده بازی گفت : حدود 2700 سال قبل در مصر هنر شعبده بازی روی صحنه رفته است ،نصف کردن انسان به دو قطعه برای نخستین بار در انگلستان به روی صحنه رفته است .

وی افزود : هنر شعبده بازی یکی از هنرهای دیرینه در جهان شناخته شده است .

این شعبده باز در خصوص شایعات به وجود آمده در مورد نیروهای خاص افراد گفت : در برخی برهه های تاریخی  شعبده بازی با جادوگری اشتباه گرفته شده اما هیچ شعبده بازی نمی تواند ادعا کند نیروی خاصی دارد چون همچین چیزی دروغ است .

اکبری همچنین از چن تن از افراد بنام این رشته که در دنیا مطرح شده اند نام برد و افزود :دیوید برین ، دینامو  بنتیل ، کریس انجلید  که اسامی اینها در در کتاب گینس نیز ثبت شده است .

شعبده باز ایرانی با اظهار اینکه شعبده بازی همچون نقاشی و خوانندگی هنر تمام و بی کران است تصریح کرد : بالغ بر یک میلیون نفر شعبده باز در جهان داریم .

این هنرمند در مورد شروع فعالیت خود را در این عرصه چنین توضیح داد و گفت : حدود 20 سال پیش فعایت خود را در شهر و دیار خود زیر نظر اساتید تبریزی شروع کرده سپس با تهران و خارج از کشور ارتباط برقرار کرده ام .

وی فعالیت های گروه زان چنین تشریح کرد :با تلاشهای گروه و تمرینات مداوم در آستانه دومین اجرای خود می باشیم ، گرچه این هنر یکی از پرهزینه ترین هنرهاست ولی در اجرای این هنر پر هزینه کم کاری نکرده ایم ، زیرا که اولویت اصلی رضایت مندی و خوشحالی مخاطب است .

اکبری افزود : در حال حاضر 12 نفر در گروه فعالیت دارند که هدف اصلی سرعت و مهارت است و هیچ نیروی جادویی و خاصی دخیل نیست .

وی گفت : تاکنون هیچ گروهی بهتر از این گروه کار نکرده و تلاش خواهیم کرد هنواده بهترین باشیم.

این شعبده باز گفت : ما همواره شعبده بازی در ر برنامه های جنگ بصورت میان برنامه دیده بودیم ولی ما موفق شدیم برای اولین بار این هنر را به روی صحنه ببریم،این بار موفق شدیم برای دومین بار از 9 دی ماه این برنامه را به اجرا بگذاریم .

وی افزود : تاکنون هیچ شعبده بازی به تنهایی با گروه اختصاصی اجرا نداده فقط تنها در تهران اخیرا 5 شعبده باز باهم برنامه ای بصورت فستیوال اجرا کردند.

وی در راستای تبریز 2018 بیان کرد : در نطر داریم در راستای برنامه های تبریز 2018 چند تفر از شعبده بازان تبریزی را با حمایت مسئولان به تبریز بیاورند و به اجرای برنامه بپردازند در جهت جذب گردشگر ان داخلی و خارجی به کهن شهر تبریز داشته باشیم .

وی خاطر نشان شد: بالغ بر 50 درصد بازیهای ما در حد کارهایی که دیوید کاپرفیلد و ... شعبده بازان اروپایی کار کرده اند برای همشهریان عزیزمان اجرا می کنیم و در این کار چیزی از دیگران کپی نکرده ایم .

شعبده بازی از کوچه بازار وارد هنر شد

رئیس انجمن شعبده بازان کشور جمهوری آذربایجان گفت : شعبده بازی هنری است که از کوچه بازار به روی صحنه وارد شده است و اینک جایگاه بهتری در هنر دارد.

توفیق اسکندری در جمع خبرنگاران گفت :برای این هنر تاریخ دقیقی قید نشده است ، انسان از بدو آفرینش به برخی کارهای اسرار آمیز علاقه داشته و نگاه راز داری انداخته و آن را معجزه ای از سوی خالق بشریت دانسه است .

اسکندری تاریخ شعبده بازی را به زمان فرعون دانست و گفت : در زمان حکومت فرعون در ورقه پاپیروسی هنر شعبده بازی درج شده است ؛ نتیجه های حاصل بدست آمده نشان از آن است که در آن زمان این هنر وجود داشته است .

وی در مورد تکنیک های شعبده باز گفت : شعبده بازی از تکنیک های خاص و سختی برخوردار است و در دل این تکنیک ها علم های ریاضی , شیمی ، فیزیک و ... دیده می شود .

اسکندرلی با بیان اینکه یک شعبده باز ماهر باید از تمامی علم های موجود ریاضی ، کیمیاگری و ... در بازی خود استفاده کند خاطر نشان کرد: زمانی یک هنرمند به موفقیت دست می یابد که مخاطب خود را درگیر بازی و صحنه خود بکند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =