مزایای محله جنت آباد تهران برای خرید یا اجاره آپارتمان

بسیاری از پایتخت‌نشین‌ها تمایل دارند تا در غرب این شهر ساکن باشند.

در همین راستا خیلی از افراد محله جنت آباد را برای سکونت انتخاب کرده‌اند و یا می‌خواهند به این محل نقل مکان کنند.برای خرید و فروش مسکن در جنت آباد بهتر است کمی بیشتر درباره تاریخچه این محله و امکانات آن بدانید.

نامگذاری جنت آباد

در گذشته رودخانه‌های متعددی در این محله جریان داشته‌اند که ساکنین باغ‌های اطراف برای تامین آب و آبیاری از آنها استفاده می‌کردند. به علت همین وفور آب و بالبطع آبیاری باغ‌ها، این محله از سرسبزی و آب و هوای خوبی برخوردار بود به همین دلیل نام جنت به آن داده شد.

جنت آباد بعد از انقلاب ساخت و ساز در آن جریان پیدا کرده است و بیشتر قشر کارمند این محله را برای سکونت انتخاب کردند.

جنت آباد کجاست

این محله در شمال غرب تهران واقع شده است و از غرب به شهران، از شمال به ده حصارت، از شرق به محله‌های پونک و چهار دیواری و از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی منتهی می شود. ضمن اینکه ساکنین جنت آباد به بزرگراه‌هایی مانند اشرفی اصفهانی، آبشناسان، شهید باکری و همت به راحتی دسترسی دارند.

بهترین خیابان‌های جنت آباد خیابان‌های چهار باغ و لاله نام دارند. در این محله شاهد کوچه‌های پهن و خلوت و خانه‌های نوساز زیادی خواهید بود.

امکانات جنت آباد

جنت آباد که به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود و دو بزرگراه آبشناسان و همت از میان آن گذاشته و آن را به این دو بخش تقسیم کرده‌اند از امکانات خوبی برخوردار است. بازار تره‌بار، مراکز آموزشی و تفریحی، مراکز درمانی، بوستان‌هایی مانند شبنم، مهتاب، پروانه و بهاره و همچنین مراکز خرید خوبی مانند طوبی، سمرقند و کوروش از جمله این امکانات هستند. همچنین بیمارستان‌های مجهز و خوبی در نزدیکی این محله واقع شده‌اند.

یکی از دلایلی که افراد این محله را برای زندگی انتخاب می‌کنند خلوتی آن است به طوری که برخلاف بسیاری از محلات تهران در کوچه‌های جنت آباد همیشه جای پارک موجود است و خبری از سر و صدا و شلوغی نیست. ضمن اینکه ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی کمتر در این منطقه متمرکز شده‌اند به همین علت بافت این محله بیشتر مسکونی است.

رفت و آمد در جنت آباد به آسانی انجام می‌شود بطوریکه با ماشین شخصی به راحتی به بزرگراه‌های اصلی شهر می‌توان راه پیدا کرد و با خط اتوبوس بی آر تی و تاکسی می‌توان به میدان‌های اصلی شهر مانند پونک و فلکه صادقیه رسید. همچنین طبق سند چشم انداز مترو تهران قرار است تا سال 1404 خط 4 مترو از میدان چهارباغ در زیر بزرگراه همت به سمت چهار راه تهران پارس در شرق تهران حرکت کند. این خط در تقاطع بلوار جنت آباد و بزرگراه هاشمی رفسنجانی گسترش پیدا کرده و دارای ایستگاه خواهد شد.

اگر به دنبال خرید مسکن یا رهن و اجاره در جنت آباد هستید، به بخش املاک سایت دیوار مراجعه کنید تا در کمترین زمان آپارتمانی که مناسب وضع زندگی شما و هزینه‌ای که می‌خواهید صرف آن کنید را پیدا کنید.

2121

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726655