۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰

«خبرجنوب» نوشت: تحقیقات برای دستگیری راهزنان مسلح که 13 کیلو طلا را به غارت برده بودند، همچنان ادامه دارد.

اين سرقت 13 مردادماه 95 رخ داد و در جريان آن دو جوان سارق با زيرنظر گرفتن مردان طلاساز، كيفشان را كه حاوي چند كيلو طلا بود دزديدند.
مالباختگان كه پس از اين ماجرا سراسيمه به كلانتري جهرم رفته بودند در تشريح نحوه سرقت گفتند: چند روز قبل براي خريد طلاهاي دست دوم و طلاهاي ريز به سمت لارستان رفته بوديم.
کار ما خريد و فروش طلا به صورت کيفي بود. پس از خريد به اصفهان رفته و آنجا طلاها را آب کرده و طلاهاي جديد مي ساختيم.
يکي از مالباختگان گفت: قصد داشتيم طلاها را پس از خريد به اصفهان ببريم تا آنها را آب كنيم و جواهرات جديد بسازيم.
در طول مدتي كه در بازار بوديم و طلا ميخريديم، آنها را طوري داخل كيف كهنه و قديمي كه همراهمان بود مي گذاشتيم كه به تصور خودمان حتي اگر كيف را كنار خيابان مي گذاشتيم، به خاطر كهنگي آن كسي به كيف توجه نمي كرد، غافل از اينكه در همه اين مدت فردي مراقبمان بوده و همه حركاتمان را زيرنظر داشت.
مالباخته ادامه داد: ما كه تصور مي كرديم همه نكات ايمني را رعايت كرده ايم، پس از خريد به خيابان رفته و ساعتي بعد لار را ترک کرده و با خودرو پژو خود به سمت اصفهان حرکت کرديم.
حوالي جهرم بود که يک خودرو جلوي ما را گرفت و دو نفر با تهديد اسلحه شروع به كتك زدن ما كردند. آنها سپس كيف دستي حاوي 10 الي 13 كيلو طلا و جواهراتمان را به ارزش دو ميليارد تومان دزديدند و فرار كردند.
با شكايت اين مردان، تحقيقات پليس براي شناسايي و دستگيري سارقان شروع شد. كارآگاهان با توجه به نوع سرقت اطمينان يافتند كه دزدان از قبل مردان طلافروش را زيرنظر داشته و از وجود طلا در داخل كيفش خبر داشته اند.
اين يعني زماني كه آنها در بازار سرگرم خريد طلا بوده اند، يكي از اعضاي باند(زاغ زن باند) آنها را تعقيب مي كرده است.
با توجه به حسايست موضوع پرونده اي در خصوص سرقت مسلحانه از اين دو طلاساز تشکيل و دستورات لازم از سوي بازپرس براي شناسايي و دستگيري عاملان اين سرقت مسلحانه جاده اي آغاز شد تا اینکه با اقدامات پلیسی یک مظنون به سرقت در ممسنی بازداشت شد اما با گذشت مدتی از بازداشت این سارق در حالی که هیچ سرنخی بر علیه وی وجود نداشت نامبرده آزاد شد و در حال حاضر تحقیقات برای دستگیری عامل این سرقت همچنان ادامه دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =