افزایش ۱۰ درصدی مصرف بنزین منطقه لرستان در نه ماهه سال ۹۶

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان از افزایش۱۰ درصدی مصرف بنزین در نه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس پیمان بهرامی مدیر منطقه اظهار داشت: مصرف کل چهار فرآورده اصلی نفتی منطقه لرستان در نه ماهه سال ۹۶ به میزان ۸۳۲ میلیون لیتر بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۴/۴درصد افزایش را نشان می دهد.

بهرامی در خصوص مصرف فراورده های نفتی درنه ماهه نخست سال جاری استان گفت: در این نه ماه شاهد افزایش ۱۰ درصدی بنزین و سه درصدی نفتگاز در استان بوده ایم.

وی افزود: کاهش عمده مصرف در نه ماهه سال جاری مربوط به نفتکوره بوده که با ۴۳درصد کاهش به ۵ میلیون و ۶۷۵ هزار لیتر رسیده است.

بهرامی علل افزایش ۱۰ درصدی بنزین نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تولید و افزایش خودرو، احداث جایگاه های جدید در استان و افزایش مسافرتهای نوروزی و تابستانه دانست و گفت : با توجه به قرار گرفتن استان در مسیر تردد استانهای جنوبی و غربی حجم ترددها تاثیر بسزایی در رشد مصرف فرآورده های نفتی ویژه حمل و نقل اعم از بنزین و نفتگاز داشته است.

مدیر منطقه لرستان افزود: میزان مصرف نفتگاز در استان نیز به میزان ۳ درصد افزایش یافته است که این رشد با میانگین کشوری همخوانی دارد.

مدیر منطقه لرستان علت کاهش ۴۳درصدی نفتکوره نسبت به سال قبل را توسعه گازکشی صنایع و علت کاهش ۱۲درصدی نفت سفید نسبت به سال قبل را گسترش شبکه گازرسانی به مناطق روستایی و محروم استان عنوان کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =