مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته امداد وارد دسته بندی ها و جناح بندی های سیاسی نمی شود و تنها به فکر انجام فعالیت های تخصصی خود است. این نهاد انقلابی در انتخابات اخیر هیچ گونه ورود و دخالتی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،،فرید محبی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این نهاد با دولت یازدهم تعامل داشته است و در دولت دوازدهم نیز این تعامل ادامه خواهد داشت چرا که اگر کمک های دولت را به کار بگیریم خدمات بیشتری را می توانیم به جامعه هدف و مددجویان این نهاد ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰درصد خیرین و حامیان برجسته مددجویان این استان غیر بومی است، بیان کرد: اشتیاق خیرین به مناطق محروم بسیار بالاست و بیشتر کمکها و حمایتهای خیرین به سمت مناطق محروم و دارای ضرایب محرومیت بالاست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۷۵۰۰شماره تلفن در برنامه ماه عسل به کمیته امداد این استان داده شده که بیش از ۹۵درصد آنها غیر بومی بوده اند.

محبی تصریح کرد: به دلایل مختلف فقر در جامعه در حال تولید و افزایش است که تبعات و اثرات آن دامن کمیته امداد را می گیرد. چرا طلاق، اعتیاد و زنان سرپرست خانوار زیاد شده است؟ وی ادامه داد: ۷۵درصد جمعیت روستایی این استان تحت حمایت امداد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:در حال حاضر ضرایب محرومیت هفت، هشت و نه به عنوان اولویت خدمات این نهاد قرار دارد. خدمات امداد بر مبنای ضرایب محرومیت تعیین شده از سوی وزارت کشور ارائه می شود.

محبی تاکید کرد: ملاک ارائه خدمات کمیته امداد نیازمندی است سایر موارد در خدمات رسانی امداد موثر نخواهند بود. وی با اشاره به سفر رئیس کمیته امداد کشور به استان گفت: ۶میلیارد تومان از محل این سفر در زمینه های مختلف به استان کمک شده است.

همچنین در این سفر مصوب شد که با همکاری استان ۶۴۵۰واحد مسکونی برای مددجویان شهری و روستایی کمیته امداد ساخته شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد افزود: سعی ما بر این است که افراد مستحق را حمایت و کمک کنیم و در صورتی که مشخص شود کسی مستحق نیست، تحت پوشش این نهاد باشد از پوشش و حمایت ما خارج می شود.

محبی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد بیان کرد: مستمری مددجویان کمیته امداد که مبلغ آن مختصر و ناچیز بود، بیش از ۱۰سال ثابت بوده و تغییر نکرد تا اینکه با پیگیریهای کمیته امداد و همکاری دولت و مجلس افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: البته این افزایش تبعاتی برای کمیته امداد در پی داشت به طوری که میزان درخواست برای تحت پوشش قرار گرفتن این نهاد افزایش یافت و فرایند ایجاد اشتغال را در کمیته امداد با مشکل مواجه کرده است که این افزایش مستمری کمک خوبی برای خانواده های تحت حمایت امداد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سند کاهش فقر استان تدوین شده که در این سند وظایف خدماتی و ریالی برای دستگاههای اجرایی استان مشخص شده است و امیدواریم بتواند در کاهش فقر استان موثر واقع شود.

محبی عنوان کرد: ۲۹هزار و ۷۱۹خانوار در قالب ۷۰هزار نفر تحت حمایت و مستمری بگیر کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

وی تاکید کرد: ۳۶۰۰خانواده معادل ۱۲هزار و ۶۰۰نفر از خدمات تک و چندخدمتی امداد برخوردارند. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد است که شهرستان لنده با ۲۱درصد بیشترین و گچساران با سه درصد کمترین جمعیت تحت پوشش را دارند. ۷۵درصد جمعیت تحت پوشش این نهاد روستایی، ۲۳درصد شهری و دو درصد عشایری هستند.

محبی اضافه کرد: ۸۴۰۰دانش آموز و ۱۹۰۰دانشجو تحت حمایت این نهاد هستند و ۱۲هزار طرح خود اشتغالی در استان داریم که تحت نظارت امداد قرار دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =