عزم استان برای مقابله با ریزگردها جدی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر عزم جدی مسئولان استانی برای مقابله با پدیده گرد و غبار تاکید کرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، مهدی مهرور در جلسه کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار اظهار داشت: آسیب و خطر ریزگردها در جامعه خیلی بیشتر از آلودگی هواست به طوری که اثرات نامطلوب آن بر روی اقتصاد ، سلامت، فرهنگی و روانی و ... ملموس است در استای مقابله با ریزگردها اقدام همه جانبه را می طلبد.
مهرور افزود: منابع طبیعی واگذاری اراضی برای انرژی های تجریه پذیر را در اولویت کاری قرار دهد که در این راستا دستگاه مذکور اعلام آمادگی کرد.
وی با بیان اینکه اب منطقه ای استان نسبت به تامین آب برای پروژه های منابع طبیعی همکاری و مساعدت نماید تصریح کرد: آب منطقه ای در جلسه آتی گزارش کامل از میزان تخصیص منابع آب به پروژه های منابع طبیعی ارائه نماید.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: مطالعات علمی دانشگاه علوم پژشکی در خصوص مشکلات ریز گرد بر سلامتی برای جلسه آتی ارائه شود.
مهرور در خصوص برداشت آب از تالاب صالحیه گفت: برداشت آب از تالاب صالحیه مدیریت شود و دستگاههای نظارتی ورود نمایند و مراتب به محیط زیست و فرمانداری اعلام شود.
وی افزود: تهدیدات معادن شن و ماسه از محیط زیست و منابع طبیعی و آب منطقه ای استعلام شود و برای سازمان صنعت و معدن تجارت ارسال گردد.
وی در ادامه سخنانش در خصوص مقابله با ریزد گردها در استان تصریح کرد: در استا فعالیت نهال کاری، خرید حقوق عرفی و یا تغییر معیشت کلیه بهره برداران در محدوده بیابان و قرق مطلق منطقه، تامین علوفه دام در مراتع قشلاقی و جلوگیری از ورود دام به مرتع و عرصه های بیابان، انجام بذر پاشی هوایی با گونه ای مناسب در فصل و زمان مساعد، نهالکاری، قرق کامل کلیه عرصه های بیابانی و حساس به فرمایش، انجام عملیات آبخیزداری، تهیه نقشه ژئومرفولوژی کانون گرد و غبار اشتهارد و برنامه ریزی اجرائی برای احیاء یا مهار آن، احداث نیروگاه خورشیدی در منطقه دشت اشتهارد، مالچ پاشی در بخشهایی از دشت اشتهارد که امکان تثبیت بیولوژیکی وجود ندارد، ایجاد سایت کشت و تکثیر گیاهان شور روی در بیابان های های اشتهارد و نظرآباد و توسعه کشت آنها در استان، اخذ دستور قضائی در ضبط شترهای غیر مجاز و انتقال به کشتارگاه از جمله اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرزدر خصوص تهیه طرح توسعه و تجهیز ایستگاه های پایش وضعیت جوی با استفاده از فناوری های نوین، سیستم های پیش آگاهی و کنترل کیفیت هوای منطقه به صورت مشترک اظهار داشت: در این راستا 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان البرز در حال فعالیت می باشد و اداره کل هواشناسی نیز اقدام به نصب مستورvpf در ایستگاه هواشناسی طالقان کرده است.
مهرور گفت: همچنین شناسایی منشاهای داخلی و خروجی تولید گردو غباردر استان البرزاز سال 94 توسط اداره محیط زیست ( مجری دانشگاه محیط زیست کرج) صورت گرفته و نتایج به مبادی ذیربط ارسال شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =