۱ نفر
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
نکاتی برای خرید خانه در شرق تهران

شهریور و مهر را می‌توان ماه‌های رونق خرید و فروش خانه دانست. از سال‌های قدیم در شهر تهران شاهد افزایش خرید و فروش در پایان تابستان و آغاز پاییز بوده‌ایم. هر چند در سال‌های اخیر میزان خرید و فروش منازل مسکونی در این ایام نسبت به گذشته کاهش یافته است اما هنوز هم بیشترین تعداد نقل و انتقال مسکن در دو ماه شهریور و ماه مهر ثبت می‌شود.



انتخاب خانه مناسب را می‌توان یکی از سخت‌ترین کارها در کلانشهری چون تهران دانست. برای پی بردن به این نکته باید برخی از مشخصات شهر تهران را با خود مرور کنیم. شهر تهران از ۲۲ منطقه شهری تشکیل شده است که فاصله شرقی‌ترین نقطه تا غربی‌ترین نقطه آن بیش از ۴۵ کیلومتر است. از طرفی برخی از مناطق تهران در ارتفاع قرار دارد و از نظر آب و هوایی شرایط بسیار متفاوتی با دیگر مناطق دارند. بافت شهری مدرن، سنتی و نیمه مدرن در تهران به صورت متناوب در کنار هم قرار دارند.

از طرفی پیش از خرید خانه باید دقت داشته باشید که منزل شما در طرح‌ ترافیک و طرح زوج و فرد قرار نداشته باشد. همچنین هزینه زندگی در هر منطقه از تهران متفاوت است و باید برای انتخاب خانه این ملاک را نیز مد نظر داشت.

بدین ترتیب برای خرید خانه در هر بخش از تهران باید اطلاعات مناسبی از مشخصات و شرایط مختلف در منطقه مورد نظر آگاه بود. به همین خاطر در این مطلب نکاتی در مورد خرید خانه در شرق تهران می‌پردازیم.

مناطق شهری:

مناطق ۴، ۸، ۱۳ و ۱۴ چهار منطقه شهرداری واقع در شرق تهران هستند.

محله‌های مهم و سرشناس:

تهرانپارس، نارمک، نیروی هوایی، تهران نو، پیروزی، مجیدیه، حکیمیه، سبلان و رسالت را می‌توان مهم‌ترین مناطق شرق تهران دانست. هر چند این محله‌ها از نظر سبک ساختمان‌سازی، بافت شهری و ترافیک شباهت‌های زیادی با هم دارند اما باید دانست که تفاوت‌های آنها نیز سبب تغییر شرایط خرید در این مناطق شده است. مثلاً خرید خانه در پیروزی دارای برخی مشخصات متفاوت با خرید خانه در نارمک است، هر چند که هر دو محله از نظر بافت شهری، سبک شهرسازی و ساختمان سازی، دسترسی به امکانات و هزینه زندگی در یک سطح قرار می‌گیرند.

بافت شهری:

شرق تهران از بافت قدیمی برخوردار است. قدمت این مناطق بیشتر از غرب تهران است و در اصل باید گفت که تهران به دلیل وجود کوه‌های شرقی، از غرب توسعه یافته و هنوز نیز در حال گسترش است. البته برخی از مناطق بافت جدیدتری دارند. اگر می‌خواهید بافت مدرن‌تری را در شرق تهران برای سکونت انتخاب کنید، پیشنهاد ما خرید خانه در تهرانپارس شرقی است.

تردد:

میزان تردد وسایل نقلیه در خیابان‌های شرق تهران متفاوت است. ترافیک در برخی از خیابان‌ها همچون حجربن عدی(تهرانپارس)، آیت(نارمک)، پیروزی، رسالت، نبرد، جانبازان(گلبرگ)، گلشن دوست و فرجام در ساعات خاصی از شبانه‌روز زیاد است و حتی در روزهای منتهی به عید و تعطیلات این ترافیک سنگین می‌شود. اما اگر به منطقه شرق و نقشه آن مسلط باشید می‌توانید به راحتی با استفاده از کوچه‌های فرعی راه مناسب را برای خود پیدا کرده و از ترافیک تا حدی دور شوید. البته بزرگراه‌های امام علی، باقری و بسیج را باید به این لیست اضافه کنید.

دسترسی به امکانات:

امکانات در شرق تهران بسیار گسترده و فراوان است. یعنی لازم نیست شما برای خرید لوازم مورد نظر، مراجعه به بانک یا تعمیرگاه یا حضور در بیمارستان و درمانگاه مسافت طولانی را طی کنید و دغدغه داشته باشید. اگر قصد خرید خانه در نارمک، پیروزی یا تهرانپارس را دارید بهتر است بدانید دراین محله‌ها، خیابان‌هایی پیدا می‌شود که در آن امکانات از جمله: سوپر مارکت، هایپر مارکت، رستوران، فست‌فود، فروشگاه پوشاک، شیرینی فروشی، خشکبار فروشی، بانک، تعمیرگاه، قصابی، درمانگاه، بیمارستان، کفاشی، آرایشگاه، باشگاه ورزشی و امکانات دیگر در آن وجود دارد و هزینه زیادی بابت حضور در این مراکز هزینه نخواهید کرد.

هزینه زندگی:

هزینه زندگی در شرق تهران نسبت به شمال و غرب تهران کمتر است و می‌توانید با مخارجی در سطح متوسط زندگی خوب و مفرحی داشته باشید. شرق تهران از نظر هزینه‌های اقتصادی، در رده‌‌ی میانی قراردارد.

نوسازی:

نوسازی در شرق تهران از ۲۰ سال قبل آغاز شده است و بیشتر ساختمان‌های موجود در این بخش از تهران با استفاده از تمهیدات شهرداری، نوسازی شده‌اند. برای خرید خانه در پیروزی و نارمک باید دقت داشته باشید که هنوز خانه‌های قدیمی و کلنگی در کوچه‌های این بخش دیده می‌شود.

هزینه خرید خانه:

برای خرید خانه در شرق تهران باید حداقل متری ۵ میلیون تومان هزینه کنید.  این قیمت برای خانه‌های جدید و نوساز به متری ۱۵ میلیون تومان هم می‌رسد. برای خرید آپارتمان قدیمی در شرق تهران نیز حداقل متری ۳ میلیون تومان و برای آپارتمان‌هان نوساز متری حداقل ۵ میلیون تومان هزینه کنید. برخی از خیابان‌های محله نیروی هوایی و پرستار  جزو گران‌ترین و خیابان‌های جنوب بلوار ابوذر و نبرد نیز جزو ارزان‌ترین مناطق شرق تهران هستند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =