ایلنا به نقل از سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه صنعت برق کشور در سال‌های گذشته حدود سه تا چهار درصد رشد داشته است، عنوان کرد: این رشد در سال جاری به هفت و نیم درصد رسیده است که ناشی از از تحرکات مثبت صورت گرفته است.

ستار محمودی درباره برنامه‌های وزارت نیرو در حوزه  صنعت برق بیان کرد: صنعت برق، یک صنعت پویا است که زیرساخت و پیشانی توسعه در کشور است. به همین خاطر، وزارت نیرو طرح‌هایی را در دست دارد تا در دوره چهار ساله دولت دوازدهم ۱۲ هزار مگاوات را به ظرفیت تولیدی برق کشور اضافه کند.

سرپرست وزارت نیرو در تشریح برنامه‌های وزارت نیرو برای افزایش ۱۲ هزار مگاواتی به ظرفیت برق تولیدی کشور یادآور شد: بخشی از این افزایش تولید، به بهبود و ساماندهی و اعتباربخشی به نیروگاه‌های موجود سیکل ترکیبی مربوط می‌شود که این مسئله موجب افزایش تولید برق در کشور می‌شود. بخش دیگر نیز مربوط به نیروگاه‌های برق‌آبی است که مربوط به سدهای در دست احداث است که باید ساخت آنها تکمیل شود.

محمودی اضافه کرد: بخش دیگر افزایش تولید نیز مربوط به انرژی‌های نو است که شامل خورشیدی، بادی و... است.

وی با بیان اینکه صنعت برق کشور در سال‌های گذشته حدود سه تا چهار درصد رشد داشته است، عنوان کرد: این رشد در سال جاری به هفت و نیم درصد رسیده است که ناشی از از تحرکات مثبت صورت گرفته است.

سرپرست وزارت نیرو درخصوص فرسودگی تاسیسات صنعت برق نیز گفت: همه تاسیسات موجود، فرسایش‌پذیر هستند و با توجه به اینکه تعطیل‌بردار نیستند و در همه ایام سال مشغول به فعالیت هستند. ما نیز تاسیساتی را که نیازمند اضطرار در تعمیر هستند، تعمیر می‌کنیم ولی طبیعی است که هر صنعت و تاسیساتی مانند انسان یک دوره مفید کاری دارد.

محمودی درخصوص سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت برق نیز اظهار داشت: در این باره با جاهای مختلفی در تماس هستیم. اخیرا نیز قراردادی در این باره بسته شده که به زودی آن را اجرایی خواهیم کرد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =