حضور جوانان متخصص در مدیریت شهری یک ضرورت است

شهردار کرج در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب اراده ملتِ استان البرز گفت: باید زمینه حضور جوانانِ متخصص ، در عرصه های مختلف مدیریتی شهرداری کرج فراهم شود.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج، دکتر نصیری با بیان اینکه در بحث استفاده مدیریت شهری از انرژی و توان جوانان متخصص، غفلت شده است، گفت: کم توجهی به ورود جوانان در عرصه های مدیریت، موضوعی است که در سیاست های مدیریت شهری کرج قرار گرفته و در صدد جبران آن هستیم.
وی افزود: استفاده کاربردی از حمیّت و احساس مسئولیت جوانانِ متخصص در جلسات کارشناسی شهرداری کرج، در قالب کمیسیون ها و کمیته ها، به مرور، زمینه حضور جدی آنان را فراهم خواهد کرد، که تحقق این مهم از برنامه های آتی شهرداری کرج است و به همین منظور نیز، طی اعلام فراخوان، نسبت به شناسایی نیروهای متخصص اقدام شده است.
شهردار کرج در ادامه از تشکیل کمیسیون های مختلف با موضوعات مرتبط با حوزه های مختلف مدیریت شهری خبر داد و گفت: در بحث شهرسازی، کمیسیون های مختلفی دایر شده است که سیاست های آن با تفکراتی که در جلسه امروز مطرح شد، بسیار نزدیک است و این موضوع نشانگر وجود زمینه تعامل شهرداری با تشکل های مختلف، در راستای دستیابی به اهداف یکسان است.
دکتر نصیری با بیان اینکه مدیریت شهری نیازمند یک نگرش جامع است، افزود: تشکیل کارگروه ها و ارائه دیدگاههای مختلف، تاثیر گذاری و تاثیر پذیری لازم را در اتخاذ تصمیمات جامع خواهد داشت که در این راستا می توان از حضور پر رنگ جوانان نیز بهره لازم را برد.
شهردار کرج در ادامه از تقسیم بندی کلانشهر کرج به محلات مختلف، در جهت توسعه و خدمات رسانی خبر داد و گفت: در بحث تقسیمات محلی، شهر کرج به 139 محله تعریف شده است و مشکلات محلات در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، در حال رصد است، همچنین در برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، ملاقات های مردمی در مساجد، پیش بینی شده است تا از نزدیک مسائل و مشکلاتِ شهروندان را لمس نموده و نسبت به رفع آن اقدام كنيم.
وی به آماده سازی تيمي براي پاسخگویی به مشکلات شهروندان در رابطه با مسائل مربوط به شهرداری کرج در قالب میز خدمت اشاره و بیان داشت: بودجه ریزی را از محلات شروع خواهیم کرد و سپس به مناطق تعمیم خواهیم داد.
این مسئول همچنین از اختصاص وَن هایی جهت جمع آوری متکدیان خبر داد و گفت: طی هماهنگی هایی که با مراکزی از جمله دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به عمل خواهد آمد، طرح جمع آوری متکدیان به صورت ویژه در دستور کار است، ضمن اینکه مدد سراهایی نیز جهت نگهداری از متکدیان جمع آوری شده در نظر گرفته شده است که در حال آماده سازی می باشد.
دکتر نصیری ادامه داد: راه اندازی همراه سرا، جهت اسکان همراهان زندانیانی که برای ملاقات به شهر کرج سفر کرده اند، موضوعی است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و بدین ترتیب خانواده زندانیان، مهمان شهرداری کرج خواهند بود و این مهم ظرف سه هفته آینده اجرایی می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =