ایرنا به نقل از وزیر نفت نوشت: اگر دیوان عدالت اداری آزمون استخدامی این وزارتخانه را متوقف کند، ما در کل آزمون را منتفی می کنیم.

بیژن زنگنه در حاشیه همایش بیمه و توسعه درباره اعتراض برخی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت به برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه اظهار کرد: قرار بود تعدادی از دانشجویان یا فارغ التحصیلان بدون اینکه در آزمون کتبی عمومی شرکت کنند، با انجام مصاحبه بر حسب نیاز این وزارتخانه استخدام شوند.

زنگنه ادامه داد: ما هم می خواهیم همین کار را انجام دهیم و دانشجویان مطمئن باشند که به آنچه تعهد داده ایم و گفته ایم، عمل می کنیم اما خارج از آن، با فشار نمی توانند کار خود را پیش ببرند.

وی درباره نظر دیوان عدالت اداری درباره برگزاری این آزمون استخدامی گفت: برخی گفته اند که دیوان عدالت اداری این آزمون را به تأخیر انداخته است؛ اگر این دیوان چنین بگوید، ما کلاً آزمون را منتفی می کنیم.

قرار است دو هزار و 300 نفر از طریق آزمون استخدامی وزارت نفت جذب شوند که یکهزار و 250 نفر از این سهمیه به جذب نخبگان و یکهزار و 50 نفر نیز به جذب افراد حرفه‌ای باتجربه اختصاص دارد.
عموم جذب نخبگان به ستاد شرکت‌ها و بخش‌های تخصصی در سکوهای تولید نفت و گاز و بیشتر جذب نیروهای باتجربه به واحدهای عملیاتی تخصیص یافته است.

با این حال، ظرف روزهای گذشته گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، خواستار استخدام بدون شرکت در آزمون هستند و تجمعاتی را در محل این دانشگاه و همچنین وزارت نفت برگزار کرده اند.
این آزمون قرار است دیماه سال جاری برگزار شود.

 

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طالب RU ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
    3 0
    با سلام اینکه مرجع قضایی ثالث و بی طرف وزارت نفت را متعهد به استخدام کرده و باز وزیر علی رغم الزام قانونی اقدام به جذب دانشجویان معدل الف دانشگاه صنعت نفت نمی کند اگر دیکتاتوری نیست چیست؟ امروز بحث استخدام این بچه ها علی رغم اینکه واسه اونا ایندشونه متاسفانه برای جناب وزیر مانور قدرت نمایی است. وزارتخانه ای که میلیاردها دلار درآمد دارد در گرفتن تنها دو هزار دانشجوی دانشگاه خود کسانی که حاضر شدن از شریف بگذرند و به ابادان بروند برای همین استخدام کوتاهی می کند ان وقت به سبب مدیریت ضعیف مدیران تنها در چند قلم ده ها ملیارد دلار به کشور خسارت بار کرده اند.