قائدی: تا آخر عمر رفتار پدرانه شفر را فراموش نمی‌کنم

خبرورزشی نوشت:در روزی که استقلال بهترین بازی این فصل خود را مقابل یکی از رقبای سرسخت ارائه داد و به شیرین‌ترین برد خود رسید تا کمی از زیر بار فشارهای کاذب و انتقادات خارج شود، طلسم نیمکت‌نشینی‌های مهدی قائدی هم شکست تا نیمار بوشهری برای اولین بار در جمع 11 نفر اصلی استقلال قرار گرفته و در این برد سرنوشت‌ساز نقش داشته باشد.

جوان ريزنقش و جنوبي آبي‌ها كه همچون استقلال روزهاي پرفراز و نشيبي را در اولين تجربه ليگ برتري پشت ‌سر گذاشت و تا مرز اخراج از اين تيم پيش رفت، حالا از آرزو و جاه‌طلبي‌هايي صحبت مي‌كند كه براي ادامه فصل و تحت هدايت پيرمرد آلماني مدنظر قرار داده است. با قائدي در بازگشت به تمرينات استقلال براي رويارويي با تيم سابقش گفت‌وگويي انجام داديم كه خواندن آن خالي از لطف نيست.

* بالاخره طلسم شكست تا براي اولين بار در تركيب اصلي به ميدان بروي؟

خدا را شكر كه اين روز هم رسيد، خيلي انتظار اين روز را كشيده بودم چون واقعاً نياز داشتم يك بار هم شده خودم را در چنين شرايطي محك بزنم، فقط حيف كه به يك هدفم نرسيدم.

*چه هدفي؟

دوست داشتم در روز تولدم يك گل به طرفداران استقلال هديه بدهم، طرفداراني كه در اين چند ماه واقعاً همچون ستون بودند و پشتم را خالي نكردند، حتي آن روزهايي كه اصلاً تصور نمي‌كردم در اردوي استقلال براي اولين بار تجربه‌‌اش را به دست بياورم.

*منظورت از اين روزها ماجراي اخراج از استقلال بود؟

بله، واقعاً روزهاي خيلي سختي بود اما در همان روزها به پختگي رسيدم كه شايد اگر آن اتفاق نمي‌افتاد، سال‌ها طول مي‌كشيد به تجربه الان برسم.

*چيزي نمانده بود از استقلال اخراج بشوي؟

(مي‌خندد) به هر حال هر اشتباهي، يك تاواني دارد كه من هم بايد تاوان اشتباهم را مي‌دادم و به معناي واقعي كلمه هم اين تاوان را پس دادم چون آن چند روز همچون چند سال بر من و خانواده‌ام گذشت و به قدري تحمل كردن آن سخت بود كه گويي كره زمين روي دوش من قرار دارد. به هر حال هم بايد نگاه خانواده‌اي كه به خاطر من عذاب مي‌كشيدند را تحمل مي‌كردم و هم بايد مقابل طرفداراني قرار مي‌گرفتم كه روي من حساب خاصي باز كرده بودند اما باعث نااميدي‌شان شده بودم. خيلي خيلي سخت بود و از خداوند مي‌خواهم آن روزها را براي هيچ بازيكني در سن و سال من تكرار نكند.

*اما وينفرد شفر اوضاع را مديريت كرد و زود از خطاي تو گذشت؟

تا عمر دارم رفتار پدرانه اين مربي را فراموش نمي‌كنم چون واقعاً بزرگي كرد و درسي به من داد كه هيچ‌وقت فراموش نخواهم كرد. اين درس هميشه آويزه گوش من خواهد بود كه براي بزرگي در فوتبال ابتدا بايد منش بزرگي و حرفه‌اي‌گري داشته باشي. البته بايد يك اعتراف صادقانه هم داشته باشم كه شنيدن آن بد نيست.

*چه اعترافي؟

خوش‌شانس بودم اين اتفاق در استقلال براي من افتاد، جايي كه بسياري از بزرگان فوتبال ايران در آن حضور داشتند و همه آنها با رفتار و منش بزرگوارانه‌اي كه داشتند، هريك به نوعي دستم را گرفتند تا دوباره زنده شوم. دروغ چرا اين لطف خداوند بود كه دانشگاه ليگ برتر را سر راه فوتبالي من قرار داد چون اساتيد فوتبالي ايران در حال حاضر عضو استقلال هستند و من در كنار آنها به عنوان دانشجوي تازه‌وارد در حال آموزش هستم تا روزي دينم را به طرفداران استقلال ادا كنم.

*در آن مقطع شايعاتي به گوش رسيد مبني بر اينكه سرباز هستي و بايد به تيمي نظامي بروي.

تحصيلاتم در مقطع متوسطه به پايان رسيده و الان پذيرش دانشگاه شدم، بنابراين بحث سربازي من تنها شايعه بود. هنوز زود است بخواهم به طي كردن خدمت مقدس سربازي فكر كنم چون هنوز رؤيا و جاه‌طلبي‌هاي زيادي با پيراهن استقلال دارم.

*تصور مي‌كردي مقابل سپاهان پاقدمي به اين خوبي براي استقلال داشته باشي؟

(باخنده) پاقدم من؟ نه اين تلاش همه بچه‌هاي تيم بود كه باعث رقم خوردن چنين برد شيريني شد. افتخاري بود من نيز به عنوان عضوي كوچك در اين جشن نقش داشته باشم و اميدوارم بتوانم با تلاش دوچندان اين جايگاه را براي خودم حفظ كنم و علاوه بر نمايش خوب در امر گلزني هم موفق باشم. جلوي سپاهان اين‌قدر انگيزه براي گلزني داشتم كه پيراهني مخصوص براي جشن بعد از گلزني هم به تن داشتم اما قسمت نبود كه اين گل و هديه تولد را به طرفداران حاضر در آزادي اعطا كنم. ان‌شاءا... در اولين فرصت از خجالت تك‌تك اين طرفداران خارج خواهم شد.

*گريه و اشك‌هاي تو بعد از گل علي قرباني هم سر و صداي زيادي كرد؟

يك لحظه احساساتي شدم و خودم را گذاشتم جاي آن هواداراني كه منتظر بودند تا استقلال محبوب و قدرتمند را ببينند. گريه و اشك‌هايي كه از صورتم سرازير شد، به نوعي منعكس كردن احساساتي بود كه در طي ماه‌ها و هفته‌هاي گذشته روي دوش طرفداران سنگيني مي‌كرد، همين و بس. گريه‌اي براي ديدن خوشحالي طرفداران و بازگشت استقلال رؤيايي به ميادين كه اميدوارم همچنان ادامه داشته باشد.

*چقدر اميدواري همچنان در برنامه‌هاي تاكتيكي شفر حضور داشته باشي؟

من تنها يك بازيكن حرفه‌اي هستم و تمركزم روي تمرينات و آماده‌سازي خودم است، مابقي به مربي و كادر فني بستگي دارد كه چه تصميمي مي‌گيرند. در حال حاضر شرايط خوبي دارم و تمرينات هم تازه آغاز شده تا تيم براي بازي با ايرانجوان آماده شود.

*ايرانجوان، تيمي كه در آنجا رشد كردي و به استقلال رسيدي؟

خيلي دوستش دارم چون تيم شهرم است. با افتخار مي‌گويم بوشهري هستم و به ايرانجوان هم احساس خاص و عاطفي دارم چون زمينه رشد من و امثال من را فراهم كرد. هنوز هم در آن تيم دوستان صميمي دارم كه براي ديدار دوباره با آنها لحظه‌شماري مي‌كنم، روز ديدار با ايرانجوان مي‌تواند يكي از روزهاي خاص دوران فوتبالي من باشد كه تصور نمي‌كردم به اين زودي اين روز را تجربه كنم.

*تصور گلزني در اين بازي را در ذهن نداري؟

چرا، اگر بازي كنم قطعاً تمام تلاشم را براي گلزني انجام خواهم داد چون به طرفداران استقلال يك گل به عنوان كادوي تولد بدهكارم. البته همين‌جا مي‌گويم اگر جلوي ايرانجوان در تركيب باشم و گلزني كنم، هيچ شادي‌ای به احترام مردم شهرم و باشگاهي كه براي من زحمت ‌كشيد، انجام نخواهم داد.

*حرف پاياني.

شايد گفتن اين حرف الان باعث شود حرف و حديث‌هايي براي من رقم بخورد چون تنها يك بازي فرصت حضور در تركيب اصلي استقلال نصيبم شده اما چون صادقانه حرف مي‌زنم، بايد بگويم استقلال پل رسيدن من به فوتبال اروپا محسوب مي‌شود و قصد ندارم اين لطفي كه از سوي خداوند نصيبم شده را به سادگي از دست بدهم. از تمام اتفاقاتي كه در اين چند ماه برايم رخ داد، درس گرفتم و مي‌خواهم با همين درس گرفتن به روند رو به رشد خودم ادامه بدهم تا يك بار ديگر لطف همان خدايي كه من را به استقلال رساند و باعث شد در جام جهاني‌ جوانان افتخار پوشيدن پيراهن ايران نصيبم شود، يك بار ديگر شامل حال مهدي قائدي شود بلكه چشمان كارلوس كي‌روش هم من را بگيرد و زمينه حضور جواني مثل من در جام جهاني‌ 2018 روسيه را فراهم كند. حضور در دو جام جهاني‌ (جوانان و بزرگسالان) در يك سال رؤياي بزرگي است كه اميدوارم با الطاف خداوند، دعاي پدر و مادر، طرفداران استقلال و نگاه كي‌روش برايم محقق شود.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =