خبرگزاری صدا و سیما نوشت: کمیته اخلاقیات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه اعلام کرد تحقیق و تفحص در خصوص اتهامات مطرح شده علیه یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان را که به آزار و اذیت جنسی دو زن متهم است شروع کرده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، کميته اخلاقيات مجلس نمايندگان آمريکا با صدور بيانيه اي اعلام کرد اتهاماتي در زمينه آزار و اذيت جنسي دو زن عليه روبن کيوهن Ruben Kihuen، عضو 37 ساله مجلس نمايندگان آمريکا از نوادا، مطرح است. کيوهن سال گذشته ميلادي به عضويت در مجلس نمايندگان آمريکا انتخاب شده بود.

­کيوهن اين اتهامات را رد کرده است. نانسي پلوسي، رهبر اقليت دموکرات در مجلس نمايندگان آمريکا، از کيوهن خواسته از سمت خود کناره گيري کند، اما وي تا کنون از اين کنار سر باز زده است.

از سوي ديگر، آندريا رمسي Andrea Ramsey، زني که براي نمايندگي در ايالت کانزاس از حزب دموکرات نامزد شده بود، روز جمعه اعلام کرد که از نامزدي در رقابت هاي انتخاباتي منصرف شده است. اين زن هم به آزار و اذيت جنسي يک مرد متهم است. تصميم رمسي مبني بر انصراف از شرکت در رقابت هاي انتخاباتي بعد از آن اتخاذ شد که حزب دموکرات اعلام کرد از وي حمايت نمي کند.

شماري از اعضاي ارشد حزب دموکرات آمريکا در کنگره در سال جاري ميلادي به علت طرح اتهاماتي مبني بر دست داشتن در آزار و اذيت جنسي از سمت خود کناره گيري کرده اند.

بليک فارنتهولد Blake Farenthold و ترنت فرانک Trent Franks، دو عضو جمهوري خواه کنگره آمريکا، نيز به دست داشتن در آزار و اذيت جنسي متهم هستند. کميته اخلاقيات مجلس نمايندگان سرگرم رسيدگي و بررسي اين اتهام است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =