صبح امروز جشنواره گردشگری فرهنگی هتل پارسیان اوین با محوریت آیین باستانی شب یلدا با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت و محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسعود نصرتی شهردار رشت طی سخنانی با اشاره به ثبت رشت به عنوان اولین و تنها شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو در ایران، از تمامی اساتید، متخصصان و فعالین حوزه گردشگری جهت ایده پردازی و فعالیت های مشارکت جویانه با شهرداری رشت دعوت به همکاری کرد.
وی با بیان اینکه شهر رشت از سال ۲۰۱۵ به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو در زمینه خوراک شناسی پیوسته است اظهار داشت: رشت به دنبال به دست آوردن ویژگی هایی است که سرعت جذب گردشگر را تسریع کند و جایگاهی فراملی به این شهر ببخشد.

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت معرفی و بازدید تخصصی و مناسب شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو، تصریح کرد: ظرفیت های رشت باید به صورت تخصصی در آژانس های مسافرتی نیز معرفی شود.
مسعود نصرتی افزود: گردشگری از اجزای ویژه و خاصی تشکیل شده است و جایگاه دولت در سازمان های مربوطه و آژانس های گردشگری عمدتاً نظارتی و سوق دهنده است و بخش خصوصی و دانشگاه ها نقشی تعیین کننده در موفقیت آن ایفا می کنند.

شهردار رشت با اشاره به آمار ۳۶ میلیونی گردشگران ورودی به استان گیلان، خاطر نشان کرد: مقایسه این ظرفیت با گردشگران مذهبی شهری مثل مشهد که ۲۰ تا ۲۲ میلیون نفر در سال هستند نشان دهنده ظرفیت ویژه استان گیلان و شهر رشت در جذب گردشگر است.
دکتر مسعود نصرتی در پایان با اشاره به جایگاه ویژه صنعت گردشگری در رونق اقتصادی کشورها، گفت: رشت به عنوان شهرخلاق خوراک شناسی با بیش از ۱۷۰ نوع خوراک خلاقانه محلی و ظرفیت جذب گردشگر ۳۶ میلیونی استان گیلان و جاذبه های طبیعی و تاریخی، عضویت در شبکه جهانی شهرهای راه ابریشم و شهرهای اسلامی از استعداد بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است و شهرداری رشت آمادگی دارد محوریت برنامه ریزی ها را بر عهده بگیرد و از تمامی ظرفیت ها در شکوفایی صنعت گردشگری و ایفای نقش فراملی رشت بهره مند شود.

 

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =