نایب رییس اتاق ارومیه در سی و یکمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از بسته بودن مرز تمرچین آذربایجان‌غربى به وزارت کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، علی دیلمقانیان نایب رییس اتاق بازرگانی ارومیه سی و یکمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به انتصاب محمدمهدى شهريارى به‌سمت استاندار آذربايجان‌غربى گفت: انتخاب ایشان به‌عنوان استاندار جدید استان با رويكرد تحول در بخش اقتصادى و اصلاح ساختار مديريتى استان بوده که می تواند در رشد و توسعه استان مثمر‌ثمر باشد.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی مرزهاى استان و همچنین تعطيلى گمركات تمرچين و پرويزخان خاطر نشان کرد: در طول ٨ سال دفاع مقدس مردم استانهاى مرزى و به‌ویژه آذربایجان‌غربی به‌عنوان پیشرو در دفاع از آب و خاک و ناموس ايران عزيز بودند ليكن طى سالهاى گذشته بيشترين آسيب تصميمات سياسى دولتمردان متوجه مردمان این استان‌ها گردیده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: تجار و بازرگانان منطقه طى ۱۵ سال گذشته با تلاش شبانه روزى خود و تحمل آسيب ها و خسارات مادى فراوان موفق به كسب بازار ٣ميليارد دلارى كردستان عراق شده بودند كه متاسفانه با اعمال سياست انقباضى و تحريم به بهانه درخواست حكومت مركزى عراق ، تمام رشته هاى بافته شده بخش خصوصى پنبه شد و حتى با بازگشایى مجدد مرز بدليل سلب اعتماد مشتريان آن منطقه، ديگر امكان حضور پررنگ تجار و بازرگانان ایرانی در آن منطقه را نخواهد داشت و مردم اقليم به تجارت با شركتهاى ترکیه‌ای تمايل بيشترى خواهند داشت.

دیلمقانیان با اشاره به شعار دولتمردان در مورد معیشت مردم گفت: برابر آمار معتبر موجود ، اقتصاد و امرارمعاش مردم استانهاى مرزى چه در بحث تجارت و چه در حوزه جذب گردشگر سياحتى و گردشگری سلامت ارتباط مستقيمى با اقليم كردستان دارد و اين درحاليست كه شعار دولتمردان همواره حول موضوع معيشت! يعنى تامين حداقل هاى لازم براى زندگى مردم و مرزنشينان بوده و با گذشت بيش از ٤٠ سال از اين شعار هنوز به لطف تصميمات سياسى با اهداف خاص ، شايد اين حداقل نيز با چالش هاى جدى روبروست.

وی در پایان افزود: گرچه آقاى وزير امروز در برابر ديدگان ٤٠٠ نفر از فعالين اقتصادى و دوربين هاى صداوسيما قول بازگشائى مرز را طى روز جارى را دادند ولی با این حال بايد منتظر بود و ديد كه آيا شاهد محقق شدن این موضوع خواهیم بود یا خیر؟

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =