ایسنا نوشت: سخنگوی شرکت ملی نفتکش ضمن اعلام اینکه ربات ارزیاب برای تصویربرداری از سانچی فردا صبح به زیر آب منتقل می‌شود، از اتمام عملیات اخذ DNA از خانواده‌های مفقودین نفتکش برای هویت‌یابی سه پیکر پیدا شده خبر داد. محسن بهرامی با اشاره به ارسال یک ربات ارزیاب به محلی که نفتکش سانچی غرق شده است، گفت:‌ این ربات امروز به محل رسید و قرار است فردا صبح به وقت ایران عملیات آغاز شود.

او با بیان اینکه ربات مذکور برای تصویربرداری از سانچی به زیر آب ارسال می‌شود، گفت: این ربات نمی‌تواند به جستجوی پیکرها بپردازد، بلکه فقط برای تصویربرداری به زیر آب منتقل می‌شود تا بتوانیم از وضعیت سازه و آلودگی، ارزیابی کلی داشته باشیم. سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران در مورد اینکه آیا احتمال پیدا شدن پیکرها وجود دارد یا خیر؟ گفت: پس از اینکه تصویرها به دستمان رسید می‌توانیم اطلاعات دقیق‌تری بدهیم. در حال حاضر هر نکته‌ای که گفته شود در حد احتمال و گمانه‌زنی است.

بهرامی در ادامه با اشاره به عملیات اخذ DNA از خانواده‌های پرسنل نفتکش، گفت: این عملیات در ایران تمام شده است. بنابر اطلاعاتی که به دست ما رسیده بنگلادشی‌ها مشکلاتی برای ارسال اطلاعات DNA دارند. از طرف دیگر نمونه DNA باید به کد تبدیل شود که این فرآیند در ایران به ۱۲ روز زمان نیاز دارد. این کدها باید به چین ارسال شود تا با پیکرها مطابقت دهند.

‌ ۱۶ دی ماه یک فروند کشتی فله‌بر چینی با یک فروند نفتکش ایرانی در آبهای چین برخورد کرد که باعث حریق هشت روزه و نهایتا غرق شدن نفتکش ایرانی شد. در این حادثه ۳۲ پرسنل نفتکش (۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی) جان باختند که پیکر ۲۹ نفر از جان باختگان مفقود است.

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =