مهر نوشت: رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طرف عراقی پذیرفته است و از همین الان باید تلاش کنیم تا با هماهنگی وزارت امور خارجه مرز خسروی بازگشایی و رفت و آمد در آن روان شود.

سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست ستاد اربعین حسینی نیروهای مسلح که صبح امروز با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار کرد: مرزهای «خسروی» و «چیلات» باید بازگشایی شود. طرف عراقی هم این را پذیرفته است. باید تلاش کرد تا طبق توافق با طرف عراقی مرز چیلات حتماً بازگشایی تا از ترافیک در مرز مهران کاسته شود.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: احترام و تکریم زائران حسینی باید حفظ شود؛ حتی عزیزانی که بدون گذرنامه و ویزا به مرز می‌آیند باید با آنان برخورد محترمانه شود. البته قانون هم باید در رابطه با آنان رعایت شود و رفت و آمد قانونی صورت گیرد.

وی همچنین گفت: انسداد طرفین مرزها را در حداقل مسافت ۱۲ کیلومتر در اطراف مرزها باید انجام و کنترل در آن محدوده صورت گیرد و در این رابطه باید معاونت عملیات ستاد کل وارد عمل شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح مسئله امنیت را مسئله اصلی دانست و تصریح کرد: امسال حادثه قابل توجهی نبود اما این به این معنا نیست که دشمن کاری انجام نمی‌دهد و باید کار منسجمی انجام شود. «حشدالشعبی» و دستگاه های امنیتی عراق کمک خواهند کرد و سازماندهی مناسبی باید داشته باشیم.

وی افزود: راهپیمایی امسال اربعین به جهت امنیت، سال نمونه ای بود و هیچ گونه حادثه تروریستی و امنیتی موفق اتفاق نیفتاد؛ با اینکه تلاش های زیادی از جانب تروریست ها جهت ایجاد ناامنی گزارش و دستگیری های زیادی در عراق انجام شد و توطئه های بسیاری صورت گرفت که هیچکدام به منصه عمل نرسید و همه زائرین ما با امنیت به کشور بازگشتند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732486

برچسب‌ها