همه چیز درباره زنی که رکورد حضور فضایی ناسا را شکست/ ۶۶۵ روز خارج از زمین!

پگی ویتسون، فضانورد زن آمریکایی به همراه جک فیشر هم‌وطن خود و فیودور یورچیخین فضانورد روس روز یکشنبه ۱۲ شهریور با کپسول فضایی سایوز از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشت. این زن فضانورد اما با ۶۶۵ روز زندگی و ماموریت در فضا رکورد فضانوردان ناسا را در این زمینه شکسته است.

به گزارش خبرآنلاین، پگی ویتسون،۵۷ ساله که مسن‌ترین فضانورد زن آمریکا هم به حساب می‌آید در آخرین ماموریت خود ۲۸۸ روز ساکن ایستگاه فضایی بود. او همچنین اولین زن فضانورد محسوب می شود که فرماندهی ایستگاه فضایی بین المللی را در دست داشته است. پگی ویتسون رکورد بیشترین خروج از ایستگاه و معلق بودن در فضا را در بین فضانوردان زن در اختیار دارد. این زن فضانورد همچنین با تجربه ترین فضانورد دنیا در زمینه پیاده روی های فضایی  به خاطر  60 ساعت پیاده روی به حساب می آید.

پگی ویتسون که دکترای بیوشیمی دارد از سال ۱۹۹۷ بعنوان فضانورد برای ناسا فعالیت  کرده است . او در جریان آخرین ماموریت خود در ایستگاه فضایی بین المللی بر روی سلولهای بنیادی انسان تحقیق و آزمایش کرد. پیش از این رکورد بیشترین حضور در فضا برای آمریکایی‌ها در اختیار جف ویلیامز  بود که  که 534 روز اقامت در فضا را به نام خود ثبت کرده بود. اما آمریکایی‌ها هنوز با رکورد روس‌ها در این زمینه فاصله زیادی دارند. رکورد جهانی حضور در فضا هم چنان در اختیار «گنالی پادالکا» از روسیه  است که در مجموع 879 روز را در فضا سپری کرده است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    4 0
    دمش گرم. عجب اراده ای. آفرین به این حانم که در خدمت علم و بشریت هستند.
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    3 0
    اینها زنان و مردان اثر گذار تاریخ جهان هستند و باید الگو باشند .