استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: وضعیت سرمایه گذاری این استان در دولت تدبیر و امید به ویژه در دوران پسابرجام متحول شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، قاسم سلیمانی دشتکی  در آئین آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین طرح تفریحی ورزشی و توریستی کشور در روستای شوراب کبیر از توابع سامان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در دوران پسابرجام برای 45 طرح مهم استان مانند کارخانه تولید چادر مشکی حجاب شهرکرد، پتروشیمی لردگان و فولاد سفیددشت 75 هزار میلیارد ریال فاینانس پرداخت شده است.
وی افزود: در دولت یازدهم بسیاری طرح های نیمه فعال، راکد و نیمه تمام چهارمحال و بختیاری احیاء و بهره برداری شد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: ایجاد 41 هزار و 900 شغل در دولت یازدهم و 14 هزار و 300 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در این استان محسوب می شود.
وی بیان داشت: امضای قرارداد سرمایه گذاری انجمن پوشاک ایران به ارزش 720 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یکهزار و 550 نفر از دیگر اقدامات مهم دولت دبیر و امید در چهارمحال و بختیاری است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تکمیل و بهره برداری کامل از دهکده تفریحی ورزشی و توریستی شوراب کبیر نقش مهمی در تحول اقتصادی، عمرانی، گردشگری و اشتغال استان ایفا می کند.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: این نیروگاه با مشارکت مستقیم سرمایه گذاران آلمانی احداث خواهد شد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: حضور سرمایه گذاران خارجی به منظور سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری نشان دهنده توجه ویژه دولت تدبیر و امید به رونق تولید در کشور است.
وی ادامه داد: راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری وضعیت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان را شتاب می دهد.
استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای احداث بزرگترین طرح تفریحی ورزشی و توریستی کشور در سامان 10 هزار میلیارد ریال از محل آورده بخش خصوصی هزینه خواهد شد.
وی یادآور شد: با بهره برداری از این طرح بزرگ زمینه اشتغال 10 هزار نفر فراهم می گردد.
سلیمانی دشتکی عنوان کرد: بزرگترین طرح تفریحی ورزشی و توریستی کشور در زمینی به وسعت 256 هکتار احداث و بهره برداری می شود.
وی بهره برداری کامل از بزرگترین طرح تفریحی ورزشی و توریستی کشور را پنج سال دانست و اظهار داشت: فاز نخست این طرح 95 هکتار وسعت و یکهزار نفر اشتغالزایی دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین طرح نیروگاه خورشیدی چهارمحال و بختیاری استان اشاره و تاکید کرد: این طرح با ظرفیت 10 مگاوات به عنوان نخستین طرح سرمایه گذاری مستقیم خارجی با مشارکت سرمایه گذاران آلمانی در روستای شوراب کبیر شهرستان سامان از توابع چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد.
وی افزود: برای احداث این طرح 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 12 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی انجام می شود.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: با بهره برداری از نیروگاه خورشیدی چهارمحال و بختیاری در زمینی به وسعت 15 هکتار زمینه اشتغال مستقیم 10 نفر فراهم می گردد.
وی با اشاره به روند طولانی پاسخ دهی به استعلام های سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: به منظور اصلاح این روند سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری استان در هفته جاری رونمایی خواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با رونمایی و راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری استان روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری و گرفتن پاسخ استعلام های مربوطه به صورت التکرونیکی و در کوتاه ترین زمان ممکن و حداکثر تا سقف یک ماه صورت می گیرد.
وی عنوان داشت: کوتاه شدن روند پاسخ دهی به استعلام های سرمایه گذاری باعث افزایش انگیزه بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان می شود.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت های الکترونیکی، تسریع در امور و تسهیل در روند سرمایه گذاری های مختلف با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی از مهمترین اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید است.
وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری جزو استان های پیشرو کشور در رونمایی و راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری محسوب می شود.
سلیمانی دشتکی حاطرنشان کرد: در دوران پسابرجام وضعیت تقاضای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری متحول شد.
گفتنی است، چهارمحال و بختیاری به لحاظ برخورداری از شرایط آب و هوایی، زیرساخت ها و قرارگیری در محور ارتباطی مرکز کشور به استان های جنوبی و بنادر ایران از مهمترین مناطق برای اجرای طرح های سرمایه گذاری مختلف محسوب می شود.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =