استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه با نگاه ویژه رییس جمهور اعتبارات خوبی به این استان اختصاص یافت، گفت: 2 هزار میلیارد تومان در کل مصوبات تعهدات سفر استانی دولت به خراسان شمالی بوده که بخش عمده آن در حوزه راه و راه آهن است.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان شمالی، سید علی اکبر پرویزی افزود: 1200 میلیارد تومان برای بحث راه و راه آهن تصویب شد که از این رقم 945 میلیارد تومان آن برای راه آهن و الباقی آن به حوزه راه اختصاص یافت .

 

وی ادامه داد:در سال 93 در بخش خصوصی و دولتی در بخش های مختلف استان 106 میلیون دلار ارز برای صنایع استان تامین شد که امسال پیش بینی ما 300 میلیون دلار جهت توسعه راه آهن است.

پرویزی خاطرنشان کرد: تنها 100 میلیون تومان برای حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اختصاص یافت که 600 تخت بیمارستانی علاوه بر تخت های موجود تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه توضیح داد:  با راه اندازی این تخت های بیمارستانی 80 درصد تخت های کل استان نسبت به زمان تشکیل استان در این دولت احداث میشود که عدد شاخصی است.

وی گفت: در حوزه راهای روستایی 660 کیلومتر راه روستایی  باید آسفالت شود که از این رقم 220 کیلومتر آن راه های ملی و محورهای اصلی است که سالهاست روکشی برای آن صورت نگرفته است.

پرویزی در ادامه افزود: 240 کیلومتر راه روستایی که از اول انقلاب آسفالت شده اما به مرور اربین رفته نیز روکش میشود.

وی با اشاره به اینکه 5 کارخانه آسفالت در مناطق روستایی جهت تسریع در روند پروژه ها احداث کرده ایم، تصریح کرد: 220 کیلومتر نیز جاده جدید روستایی نیز ساخته میشود که اگر تیم اجرایی همکاری کرده و قیر رایگان نیز تامین شود امسال به بهره برداری میرسد.

استاندار خراسان شمالی گفت: 75 روستای باقی مانده بالای 20 خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی به مصوبات حوزه آبرسانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه آبرسانی روستاها و تامین منابع مالی برای سدها نیز اعتبارات خوبی اختصاص یافته است.

سید علی اکبر پرویزی همچین ویژگی مهم دیگر سفر رییس جمهور را نیز حذف مدارس خشتی و گلی با مصوبه دولت اعلام کرد که کار بزرگی صورت گرفته است.

وی اعتبارات بخش کشاورزی را 60 میلیارد تومان اعلام کرد که علاوه بر آن اعتباراتی برای باغات و دام ها نیز اختصاص یافته است.

پرویزی افزود: برای تامین آب شرب شهر شیروان 9 میلیارد تومان مصوب شد که البته پیشنهاد ما 45 میلیارد تومان بود که مجموعه وزارت نیرو قول مساعد برای تامین اعتبار را داد.

 

پرویزی اظهار داشت: برای آبرسانی شهر بجنورد نیز 35 میلیارد تومان نیز مصوب شده که 5 میلیارد تومان آن از محل ماده 10 و 12 مدیریت بحران است .وی بیان کرد: امیدواریم مدیران پیگیری خوبی برای اجرایی کردن پروژه های سفر داشته باشند.
4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =