ایرنا نوشت : استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با مصیبت و غول بزرگی به نام بیکاری در استان روبرو هستیم، گفت: مهمترین و اصلی ترین اولویت مجموعه مدیریتی استان کرمانشاه در سال 96، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، اسدالله رازانی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری با اعلام نرخ 22 درصدی بیکاری استان در سال 95 افزود: کرمانشاه سال گذشته در رتبه اول کشور در زمینه بیکاری قرار گرفت که وظیفه همه دستگاه های اجرایی در سال جدید کاهش این نرخ است.


او نرخ بیکاری استان را سنگین و شدید توصیف کرد و گفت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال تولید و اشتغال نامگذاری شده و از این رو اولویت همه دستگاه های اجرایی استان هم باید این 2 مقوله باشد.


وی خواستار تهیه و تدوین بسته جامع اشتغال استان شد و تاکید کرد: هر کدام از دستگاه های اجرایی در قالب این بسته باید تعداد شغلی را که در سال 96 ایجاد می کنند را تعهد دهند و هر سه ماه یکبار هم پیشرفت این اقدام خود را گزارش کنند.


استاندار کرمانشاه از کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به عنوان مهمترین کارگروه امسال نام برد و گفت: این کارگروه هر 2 هفته یکبار به صورت مستمر و منظم برگزار می شود و مدیران و روسای ادارات و سازمان ها باید شخصا در این جلسه حضور یابند.


رازانی اولویت اول کشور و استان را مقوله تولید و اشتغال به تاکید رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: همه دستگاه ها برای تحقق اهداف دولت در زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری تلاش کنند.


وی در ادامه سخنان خود اعلام بودجه شهرستان های استان تا 15 اردیبهشت را یکی از اقدام های امسال ذکر کرد و گفت: امسال تا پایان خرداد باید همه موافقت نامه های دستگاه های اجرایی مبادله شود تا فعالیت های عمرانی با مشکل روبرو نگردد.


وی همچنین خواستار بررسی وضعیت ساخت و ساز در استان کرمانشاه شد و گفت: این بخش تاثیر بسیار زیادی بر حوزه تولید، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد و باید بسترهای لازم برای رونق بخشیدن به این بخش را فراهم کنیم.


استاندار کرمانشاه همچنین جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را از دیگر دستور کارهای استان در سال 96 اعلام کرد و افزود: پس از موافقت نامه برجام زمینه برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم شده و ما هم باید این بستر را در استان فراهم نماییم.


او یادآور شد که مجموعه مدیریتی استان در کاهش نرخ بیکاری ناتوان نیست و با همت، تلاش و پشتکار می توانیم زمینه ایجاد شغل در استان را فراهم نماییم.

در این جلسه تعدادی از اعضای کارگروه به تشریح اقدام های انجام شده و برنامه های سال 96 دستگاه متبوع خود در زمینه ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری پرداختند.


استان کرمانشاه حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد که براساس اعلام مرکز آمار ایران در سال 95 با نرخ 22 درصدی بیکاری، در سطح کشور رده اول را در این زمینه کسب کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =