ایرنا نوشت: حمله گروهی از تروریست ها به خودروی حامل سربازان نیروی دریایی پاکستان در بندر 'گوادر' واقع در جنوب غربی این کشور، منجر به کشته شدن دو نفر از آنها و مجروح شدن سه نفر دیگر شد.

به گزارش رسانه های پاکستان، چهار نفر از افراد موتور سوار با کمین در مسیر عبور خودروی حامل سربازان نیرو دریایی ارتش پاکستان، خودرو را به رگبار بستند و از محل گریختند.

این حادثه کمی قبل از زمان افطار روز گذشته رخ داد.
نواز شریف نخست وزیر پاکستان ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی تاکید کرد: تروریست ها نمی توانند با انجام چنین اقداماتی مانع پیشرفت پاکستان در راه توسعه و در مسیر مبارزه با تروریسم شوند.

حدود یک ماه پیش نیز 10 نفر از کارگران راه سازی در بندر گوادر به دست تروریست ها کشته شدند.
پاکستان، طبق قراردادهای مشترک با چین برای توسعه بندر گوادر به عنوان قطب اصلی راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان، در حال اجرای طرح های متعدد از جمله طرح های راه سازی در بندر گوادر با هدف توسعه این بندر است.

امنیت بندر گوادر به عنوان قلب راهروی اقتصادی چین-پاکستان از اهمیت فراوان نه تنها برای پاکستان، بلکه برای چین برخوردار است و هرگونه تشدید ناامنی و افزایش فعالیت تروریست ها دراین بندر، می تواند مانعی در مسیر تلاش های پاکستان در مسیر توسعه آن تلقی شود.
تعداد زیادی از شهروندان چینی در سراسر پاکستان از جمله در ایالت بلوچستان و بندر گوادر با هدف فعالیت در طرح های مربوط به راهروی مشترک اقتصادی حضور دارند و چین بارها بر ضرورت تامین امنیت شهروندان از سوی پاکستان تاکید کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =