سامانه فاضلاب سردشت توسط وزیر نیرو افتتاح شد

سامانه فاضلاب سردشت با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، حمید چیت چیان صبح امروز برای افتتاح این طرح عظیم خدماتی وارد شهر سردشت شد و پس از انجام آیین استقبال توسط قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی، ناصر حضرتی مدیرکل برنامه و بودجه استان و رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، این طرح را افتتاح کرد.

برای اجرای سامانه جمع آوری و تصفیه فاضلاب سردشت ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان ۱۱۰ میلیارد ریال در بخش تصفیه‌خانه و ۹۰ میلیارد ریال در بخش ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب بوده است.

با افتتاح این طرح، ۸۹ درصد مردم شهرستان سردشت تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار گرفتند و با بازنگری در طرح، ظرفیت جمعیت تحت پوشش از ۵۵ هزار نفر به ۸۰ هزارنفر افزایش یافته است.

این تصفیه خانه قادر است در شبانه ‌روز ۱۵ هزار و ۴۸۲ متر مکعب فاضلاب را تصفیه کند و دارای یک مدول با سیستم لجن فعال با هوادهی گسترده و ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۲۳ مترمکعب در شبانه روز است.

بنا به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی، طول شبکه و خط انتقال اجرا شده این طرح حدود ۷۵ کیلومتر بوده و تعداد انشعاب واگذار شده ۱۲ هزار و ۷۴۰ فقره است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =