در حال حاضربیش از 15 هزار نفر در زندان های کشور به دلیل جرائم غیر عمد در زندان به سر می برند .

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی معاون ستاد دیه کشور در آئین جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان اراک با اعلام این خبر گفت : از این تعداد زندانی جرائم غیر عمد کشور ، 13 هزار زندانی در کشور به دلیل مشکلات مالی و بقیه به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و دیه در زندان به سر می برند .
علی مهربان با بیان این که 14درصد این زندانیان در بحث دیه زیر 200 میلیون ریال در زندان هستند افزود : از 2 هزار و 400 نفر مشمول دیه کشور، 206 نفر بیش از پنج سال است که در زندان هستند، 181 نفر بین سه تا پنج سال و 548 نفر یک تا سه سال سابقه محکومیت در زندان دارند.
معاون اداری مالی ستاد دیه کشور هشت درصد زندانیان جرائم غیر عمد را با بدهی 200 تا 500 میلیون ریال و 65 درصد یک تا 2 میلیارد ریال عنوان کرد .
مهربان با اشاره به گذشت بیش از 30 سال از اولین جشن گلریزان برای زندانیان جرائم غیر عمد گفت : تاکنون 300 جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار شده ودر این مدت 105 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور آزاد شده اند .
معاون اداری مالی ستاد دیه کشور تعداد زندانیان آزاد شده در سال گذشته را از طریق جشن گلریزان 9 هزار و 431 زندانی جرایم غیر عمد با بدهی هفت هزار و 400 میلیارد ریال اعلام و اظهار امیدواری کرد امسال نیز خیرین همانند سال‌های گذشته در آزادسازی زندانیان مالی و غیرعمد که عمده دلیل حبس آنان عدم پرداخت چک، مهریه و نفقه است همت نمایند .
وی متذکر شد : در آزادی 9431 زندانی در سال گذشته 40 درصد مبلغ بدهی زندانیان با گذشت شکات صورت گرفت و در واقع بزرگترین خیرین ما را شکات خود زندانیان شامل می‌شوند که با از خودگذشتگی در کنار خیرین برای آزادی این زندانیان همت می‌کنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =